خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

افزایش کرایه صدای مسافران مازندرانی‌ها را درآورد

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۴۵

با فرا رسیدن آخر سال افزایش کرایه ماشین در اقصی نقاط مازندران موجب اعتراض بسیاری از مسافران را شده است.

با فرا رسیدن آخر سال افزایش کرایه ماشین در اقصی نقاط مازندران صدای بسیاری از مسافران را در آورد.

به گزارش ایلنا،این روزها با وجود گرانی‌ها و مشکلاتی در جهت فراهم آوردن مایحتاج شب عید، بسیاری از مردم برای دریافت قسمتی از احتیاجات خود مجبور به استفاده از وسایل نقلیه هستند و این افزایش اخیر خطی‌های ویژه برون شهری در اقسی نقاط مازندران موجب ناراحتی بین مردم شده است.

با توجه به اینکه آخرین افزایش کرایه‌های برون شهری مدت زمان زیادی نمی‌گذرد و مازندرانی‌ها به تازگی از تعجب افزودن ناگهانی آن نرخ‌ها خارج شدند، شاهد تغییر در تعرفه کرایه‌ها می‌شوند در حالیکه تغییری در نرخ بنزین‌ها ایجاد نشده است و وقتی معترض می‌شوید مهمترین عامل را گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی اخیر کشور بیان می‌کنند.

هم‌اکنون نرخ مسیر آمل- ساری 4هزار تومان شده است در حالیکه سه روز پیش این نرخ 3200تومان بوده است. یا در محور آمل- محمودآباد نرخ 1100 تومان بوده که به 1350 تومان رسیده و از افزایش نرخ بی‌نصیب نمانده است.

با این افزایش ناگهانی دانشجویی که سه روز در هفته را از مسیر آمل- ساری در حال رفت‌وآمد است در اعتراض به افزایش نرخ جدید عنوان کرد: واقعا جای تعجب دارد که از افزایش نرخ جدید مدت زمان زیادی نمی‌گذرد و به طور ناگهانی شاهد تغییر در نرخ کرایه‌ها می‌شویم.

وی با بیان اینکه ظاهرا مسئولین نسبت به این امر توجه زیادی ندارند، اظهار داشت: در اعتراض به این راننده‌ها تعرفه کپی شده به همراه مهر و امضا مسئولی را نشان می‌دهند که دهن ما را ببندند.

این دانشجو تصریح کرد: واقعا در زمان تائید تعرفه جدید کمی به قشری چون ما فکر نکردند که دانشجویان برای این رفت و آمدها دستشان به جیب پدرانشان است و هر دفعه باید با شرمندگی پول توجیبی بگیرند.

خانمی که هر روز از مسیر محور آمل- محمودآباد در حال عبورومرور است، گفت: یک کارمند ساده شرکتی هستم که بدلیل نبود کار در شهر خود"محمودآباد" مجبور به کار در شهر آمل شدم.

وی تصریح کرد: هر روز برای ایاب و ذهاب خود از خط ویژه آمل به محمودآباد استفاده می‌کنم که غروب چهارشنبه با 1100تومان به خانه برگشته و صبح پنجشنبه جهت رفتن به سرکار با 1350 تومان مواجه شدم.

این خانم خاطرنشان کرد: سئوالم از مسئولان شهری و استانی این است که آخرین تعیین نرخ بیش از سه ماه نمی گذرد آیا افزایش کرایه ماشین هم به این تورم و مشکلات اقتصادی برمی‌گردد؟! مردم چه گناهی کردند که روز به روز باید با مشکلات جدیدی مواجه شوند!

کارگری ساده که در یکی از روستاهای محور اوجی‌آباد- سیاهکلا زندگی می‌کند با گله و ناراحتی از وضعیت کاری خود با توجه به افزایش نرخ کرایه‌ها بیان کرد: یک کارگر ساده‌ به امید به اینکه آیا امروز کاری پیدا می‌کنم یا نه هر روز مجبور به رفتن شهر هستم، با این تغییر کرایه چگونه برای جستجوی کار وارد شهر شوم؟.

وی با اعلام اینکه وقتی به این راننده‌ها اعتراض کنیم متاسفانه هیچ‌کس پاسخگوی مشکلات ما نیستند، اضافه کرد: هر سال پایان سال شاهد افزایش نرخ کرایه‌ها هستیم اما امسال با سه بار افزایش نرخ روبرو بودیم! واقعا با این تاکیدات رهبرمان بر جلوگیری از گرانی‌ و رضایت‌مندی مردم از دولت، نظارت و کنترل بر تنظیم نرخ‌ها وجود ندارد؟

کارگر دیگری که در یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل مشغول به کار هست، اظهار داشت: معوملا اکثر کارگران واحدهای تولیدی دارای سرویس ویژه هستند، اما برای رسیدن به شهر باید از ماشین‌های خط ویژه استفاده کنند.

وی که تمایل نداشت نامش عنوان شود، ابراز داشت: وقتی نرخ جدید را در تعرفه چاپی مشاهده کردم ظاهرا زیر آن نوشته شده تا 16 فروردین ماه سال جدید و راننده‌ها عنوان می‌کنند که این افزایش نرخ برای عیدی است.

وی ادامه داد: واقعا جای تعجب است که از منی که هر روز از این مسیر در رفت‌وآمد هستم هر روز باید عیدی گرفت! با این روش مسئولین ما باید شاهد افزایش نرخ بیکاری در کشور هم باشند.

این کارگر یادآور شد: هر ساله این برنامه را در این محورها داریم که در پایان سال افزایش نرخ تا شانزدهم فروردین ماه است و دوباره برای ساکت کردن مسافران نرخ قبل را برمی‌گردانند اما پس از دو یا سه ماه حالت نرخ جدید دوباره رونمایی می‌شود.

کبریا مقدس

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز