خبرگزاری کار ایران

اواخر اردبیهشت قطعه دوم و سوم آزاد راه تهران – شمال کلنگ‌زنی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۴

عمده پروژه‌های مهر ماندگار، تا پایان دولت دهم و ما بقی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید./ دولت از محل اعتبارات سه دوازدهم سال 92 نیز به صورت ویژه طرح‌های ماندگار را پشتیبانی کرده است.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های طرح مهر ماندگار مازندران، اجرای این پروژه‌ها را بر توسعه زیر ساخت‌های استان بسیار موثر دانست و یاد آورشد: بهره‌برداری از پروژه‌های مهر ماندگار برای مردم استان و جمعیتی که در ایام تعطیلات به مازندران اضافه می‌شود، حیاتی است.

به گزارش ایلنا از ساری، طاهایی گفت: افزون بر پروژه‌هایی که بر مبنای ضوابط مهر ماندگار در این راستا منظور شد، پروژه‌های موثری در حوزه آب، راه، بهداشت و درمان، فرهنگ و ورزش، نیرو، میراث فرهنگی و.... نیز با عنایت رییس‌جمهور و دستیار ارشد وی در این فهرست قرار گرفت که با بهره‌برداری از آن ها گام موثری در راستای رفع نیازمندی‌های استان برداشته خواهد شد.

وی به نیروگاه سیاه بیشه و توان این نیروگاه برای تامین برق مازندران و تهران اشاره کرد و اذعان داشت: این نیروگاه كه ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق را دارد، در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

طاهایی حجم اعتباری خاص را مهمترین ویژگی پروژه‌های مهر ماندگار به شمار آورد و بیان کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه سیاه بیشه هزینه شده است.

وی با بیان این که بهره‌برداری از سد گلورد منشا تحولی در کشاورزی شرق استان خواهد بود، تصریح کرد: این سد با عنایت رییس جمهور در ردیف مهر ماندگار قرار گرفت و 100 درصد اعتبار مصوب به آن تخصیص یافت.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با بیان این كه پروژه‌های آب شرب ساری و رامسر، كمربندی جنوبی بابل و شمالی ساری، آبرسانی به شهرهای گروه الف، بیمارستان های آمل و چالوس، توسعه فرودگاه رامسر و... در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، اعلام داشت: پروژه‌های بزرگراه هراز، بزرگراه قائم شهر به فیروزكوه در حوزه گدوك و قطعه ی 4 آزاد راه تهران شمال نیز به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار افزود: اواخر اردبیهشت قطعه دوم و سوم آزاد راه تهران – شمال کلنگ‌زنی می‌شود.

در این جلسه هم چنین علی اكبر محرابیان، دستیار ویژه رییس جمهور، گفت: عمده پروژه های مهر ماندگار، تا پایان دولت دهم و ما بقی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این كه اعتبار بیشتر این طرح ها در سال 91 تخصیص داده شده است و مشکل تامین اعتبار وجود ندارد، اذعان داشت: دولت از محل اعتبارات سه دوازدهم سال 92 نیز به صورت ویژه طرح‌های ماندگار را پشتیبانی کرده است.
محرابیان مجموع پروژه‌های مهر ماندگار مازندران را 46 طرح عنوان كرد و بیان داشت: این پروژه‌ها بیش از 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری سنواتی را به خود اختصاص داده است.

وی مهم ترین طرح‌های مهر ماندگار استان مازندران را در حوزه نیرو عنوان کرد و گفت: سد و نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه بیشه، سد گلورد، آب‌رسانی به شهرهای گروه الف، فاضلاب ساری، آبرسانی به رامسر و ساری، شبکه‌های آبیاری چالوس و البرز تامین اعتبار شده‌اند و اغلب آن‌ها تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

در این جلسه با حضور استاندار، دستیار ویژه رییس‌جمهور، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، معاونین امور عمرانی و برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار، مدیران ستادی استانداری، مدیران كل دستگاه‌های اجرایی، مشاوران و پیمان كاران برخی از این پروژه‌ها، مسایل مربوط به حوزه راه، آب، بهداشت و درمان، گازرسانی به روستاها و شهرهای جدید، توسعه فرودگاه‌ها، میراث فرهنگی، نیروگاه‌ها و ورزش و فرهنگ استان به منظور رفع مشكلات احتمالی و بهره‌برداری در زمان تعیین شده، مورد بررسی قرار گرفت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز