خبرگزاری کار ایران

رئیس موزه علوم و فناوری ایران:

حضور دانش‌آموزان در موزه‌ها جزء کلاس‌های درسی قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۷۹

دانش‌آموزان بیایند بخشی از کلاس‌های درسی خود را در موزه و بازدید از نمایشگاه بپردازند.

رئیس موزه علم و فناوری کشور گفت: دانش‌آموزان بیایند بخشی از کلاس‌های درسی خود را در موزه و بازدید از نمایشگاه بپردازند.

به گزارش ایلنا از آمل،مهرداد وحدتی ظهر امروز در آیین گشایش سومین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری در پژوهشکده انستیتو شمال کشور شعبه آمل با اشاره به اینکه 90 درصد فعالیت‌های موزه پژوهشی است، یادآور شد: در این موزه آموزش کار اصلی است که آن برای عموم مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موزه علوم و فناوری در سال 89 به بهره‌برداری رسید، افزود: هدف از تاسیس آن ایجاد فضایی برای مشارکت افراد در یادگیری علم به شیوه‌ای نوین است.

به گفته وحدتی: در موزه‌های طبیعی دو استان اصفهان و شیراز اشیای طبیعی و یا مصنوعی به صورت ماکت یا نمونه متحرک بازسازی شده و به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس موزه علوم و فناوری ایران با تاکید براینکه ترویج علم، تثبیت و استفاده از دستاوردهای دانشمندان خیلی اولویت دارد، اظهار داشت: بررسی تاریخ علم در فناوری هرچقدر گذشته و بازاسزی آن به صورت سخت‌افزاری در کنار روش‌های نوین علوم به صورت رسانه‌ای مهمترین فعالیت این موزه است.

وی از برگزاری دو همایش از سوی موزه علوم و فناوری خبرداد و گفت: دومین همایش بین‌المللی با عنوان" پیشینه، حال و آینده علم" آبان ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

وحدتی با اعلام اینکه اینکه در این موزه در دو بخش نمایشگاه دائمی و سیار به کار خود می‌پردازد، تصریح کرد: با وجود نمایشگاه دائمی موزه در تهران متاسفانه در دیگر شهرستان‌های استان به دلیل نداشتن مکان و زمین امکان دایر شدن نمایشگاه نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز