خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب تأکید نمود:

استفاده از انرژی‌های نو در اجرای تصفیه خانه‌های فاضلاب در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۶۲

میانگین جمعیت تحت پوشش فاضلاب در کشور 38 درصد است درحالیکه این رقم در مازندران 10 درصد است و باید برای رسیدن به میانگین کشور تلاش مضاعفی انجام داد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر استفاده از انرژی نو در اجرای تصفیه خانه‌های فاضلاب در مازندران تأکید نمود.

به گزارش ایلنا از ساری، مهدی ثمره هاشمی در بازدید از پروژه تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای ساری و بابل افزود: باید با فروش انشعاب فاضلاب در ساری، جمعیت برخوردار از مزایای طرح فاضلاب افزایش یافته و ظرفیت استفاده از تصفیه خانه مذکور تا پایان سالجاری تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: میانگین جمعیت تحت پوشش فاضلاب در کشور ۳۸ درصد است در حالی که این رقم در مازندران ۱۰ درصد است که باید برای رسیدن به میانگین کشور تلاش مضاعفی انجام داد.

ثمره هاشمی با اشاره به اینکه با این حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش فاضلاب، متأسفانه جمعیت برخوردار از مزایای طرح جمع آوری فاضلاب رضایت بخش نیست، افزود: باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، اهمیت طرح‌های فاضلاب در حفظ سلامتی و محیط ریست، برای مردم بازگو شود.

وی به نظارت بر طرح‌های آبرسانی، خطوط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه‌های آب که برعهده آب منطقه‌ای است، تأکید نمود و یادآور شد: در پروژه‌هایی که آب منطقه‌ای مجری است باید با نظارت آب و فاضلاب نقایص در مرحله اجراء برطرف تا به هنگام تحویل و بهره‌برداری از پروژه‌ها دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواستار تشکیل تیم بررسی و نظارت در آب و فاضلاب استان شد و گفت: اگر در اجرای تصفیه خانه آب شرب رامسر نظارت در مرحله اجراء صورت می‌گرفت، ما شاهد مشکلات موجود در زمان بهره‌برداری نبودیم.

ثمره هاشمی از تلاش شرکت آب و فاضلاب مازندران در راه‌اندازی تصفیه خانه آب شرب رامسر تقدیر نمود و افزود: در ایام نوروز و فصل گرما شهرهای مازندران شاهد جمعیت چند برابری می‌باشند که آب و فاضلاب استان توانسته است عملکرد قابل قبولی در تأمین آب شرب در پیک مصرف داشته باشد که این موضوع در شهر رامسر نیز مشهود بوده است.

وی اضافه نمود: باید با یک تلاش مضاعف بصورت خلق حماسه همانند آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، کارهای جهادی انجام داد و در این راه باید شب و روز را به فراموشی سپرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های جاری تأکید نمود و گفت: به علت مشکلات اقتصادی تأمین منابع مالی بسیار سخت می‌باشد و در این راستا باید با فروش اموال و دارایی‌های مازاد، فروش اوراق مشارکت و جذب سرمایه گذار و استفاده از توان بخش خصوصی، درآمدزایی ایجاد و برای پروژه‌های عمرانی هزینه نمود.

همچنین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در این بازدید گفت: از طریق بانک توسعه اسلامی به دنبال جذب ۱۵۰ میلیون یورو منابع اعتباری برای طرح‌های فاضلاب قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر و ۱۲۹ میلیون یورو برای آب شرب تنکابن و رامسر می‌باشیم.

محمدتقی حسین‌زاده افزود: اجرای فاز بعدی تصفیه خانه‌ها ی فاضلاب شهرهای ساری، بابل و بابلسر از طریق فاینانس در دستور کار می‌باشد که مقدمات آن فراهم و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داریم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران یادآور شد: در سال گذشته با حفر و تجهیز و بهسازی چاه‌ها شاهد افزایش دبی آب به میزان ۹۰۰ لیتر در ثانیه بودیم.

در این سفر ثمره هاشمی مدیرعامل، بنکداری معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، فرماندار ساری و جمعی از مسئولان استانی حضور و از تصفیه خانه فاضلاب شهرهای ساری و بابل و محل اجرای پروژه تصفیه خانه فیل‌تر شنی آب بابل بازدید و خواستار تسریع و استفاده از تجربیات فنی و اجرایی آب و فاضلاب کشور در اجرای پروژه‌های عمرانی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز