خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان كارگر خانه كارگر مازندران:

دولت موظف است براساس اصل 21 قانون اساسی حقوق زنان را تضمین نماید

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۶۳

بسیاری از زنان هستند که دارای سرپرست می‌باشند ولی نداشتن آن از داشتن اش بهتر است، چرا که بعضی از زن هایی که بی‌سرپرست هستند می‌توانند از حمایت‌های کمیته امداد و یا بهزیستی بهره‌مند شوند ولی به دلیل بد سرپرست بودن، نمی‌توانند به امکانات این ارگان‌ها دسترسی پیدا کنند و این جفای بزرگی در حق آنهاست.

ایلنا-ساری: رئیس اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر مازندران گفت: در حال حاضر هزاران زن خود سرپرست در جامعه وجود دارند که برای کسب لقمه حلال مجبور هستند در بیرون از منزل به انجام کارهای مختلف و نت‌ها به منظور کسب درامد و گذران زندگی کار کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، زهرا صادقی شامگاه یکشنبه در دیدار نهادهای کارگری استان با استاندار مازندران بمناسبت هفته کارگر بابیان اینکه بسیاری از این افراد زنانی هستند که به علت طلاق، فوت و یا از کار افتادگی همسرشان سرپرستی خانواده را به عهده می‌گیرند افزود: با این اوصاف در حالی که مادران رامی توان اولین مربیان و نخستین معلمان آحاد جامعه انسانی به شمار آورد، آیا می‌توان عملی ثواب‌تر از تلاش برای ایجاد امنیت روانی برای زنان علی الخصوص زنان خود سرپرست و یا بی‌سرپرست در جامعه تصور نمود؟

وی افزود: بسیاری از زنان هستند که دارای سرپرست می‌باشند ولی نداشتن آن از داشتن اش بهتر است، چرا که بعضی از زن هایی که بی‌سرپرست هستند می‌توانند از حمایت‌های کمیته امداد و یا بهزیستی بهره‌مند شوند ولی به دلیل بد سرپرست بودن، نمی‌توانند به امکانات این ارگان‌ها دسترسی پیدا کنند و این جفای بزرگی در حق آنهاست.

صادقی با بیان اینکه زنان بدسرپرست به دلیل مشکلات روحی و روانی که دارند بیشتر از زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب اجتماعی قرار دارند گفت: بنا به گفته بسیاری از کار‌شناسان، مشکل زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست یکی از مشکلات جوامع جهان سوم محسوب می‌شود که متاسفانه در جامعه ما به دلیل ذهنیت‌های بدی که نسبت به این زنان در جامعه وجود دارد موجب شده ساختارمرد سالارانه به شیوه غلط رشد پیدا کند.

وی با تاکید بر اجرای اصل ۲۱ قانون اساسی که دولت موظف است حقوق زنان را در تمام جهات بارعایت موازین اسلامی تضمین نماید گفت: ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد زن و حقوق مادی و معنوی زن یکی از تبصره‌های این ماده از قانون می‌باشد و

بر اساس این قانون دولت مکلف است در جهت اعطای حقوق زنان اقداماتی انجام دهد و تدابیری بیندیشید که از جمله آن‌ها می‌توان پرداخت مستمری، مستمری، ودیعه مسکن، بهبود تغذیه، خدمات درمانی و نسهیلات اشتغال زایی اشاره کرد.

رئیس اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر مازندران تصریح نمود: صراحتا می‌توان گفت تا حدود زیادی به این اصول توجهی نشده است و بسیاری از زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست از این حمایت‌های قانونی بی‌بهره‌اند.

صادقی اظهار داشت: کار‌شناس حقوقی معتقد هستند عمده نواقص مربوط به قانون در رابطه با این زنان از طرف قوه مقننه می‌باشد که می‌باید حداقل معیشت این گونه زنان را مصوب و قوه مجریه را ملزم به اجرای آن نماید.

وی با ابراز تاسف گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد در جامعه ما با زنان بدسرپرست به طریق صواب برخورد نمی‌شود که بحث زنان بدسرپرست و مطلقه در حوزه علوم انسانی و اخلاقیات قرار دارد و صنعتی شدن نه تنها کمکی به نگرش مطلوب نمی‌کند بلکه به واسطه خصیصه ماشینی بودن این گونه زندگی، اخلاقیات و معنویات و نیز کم رنگ می‌شود.

صادقی تصریح نمود: ما معتقدیم حمایتی که بهزیستی و یا کمیته امداد از این زنان می‌کند، کافی نیست و شاید تنها یک دهم از کمبود‌ها و نیازهای آنان را تامین کند و نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد در کنار کمک‌های مالی دیگر، باید با فراهم کردن زمینه اشتغال از این افراد حمایت کنند تا این زنان احساس موجودیت کنند چرا که در وضعیت کنونی، به زنان خود سرپرست به خصوص کسانی که مطلقع هستند به یک دید منفی نگریسه می‌شوند و درست به دلیل وجود همین جو فرهنگی نامناسب، اگر این حمایت‌ها به صورت جدی از طرف دولت صورت نگیرد باعث به وجود امدن آسیب‌های اجتماعی شدید در جامعه می‌شود.

رئیس اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر مازندران در پایان گفت: زنان به عنوان مادرانی که فرزندانی را تحویل جامعه می‌دهند که آینده سازان این کشور می‌باشند در جامعی ما به زنان خودسرپرست و بدسرپرست از نظر حقوق مادی و معنوی بسیار جفا شده و دولت باید توجه بیشتری به این افراد داشته باشد چرا که عواقب کم توجهی به این افراد بسیار خطرناک است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز