خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خواستار شد؛

رعایت قوانین زیست محیطی در طرح های معدنی

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۳۷

تمامی طرح های معدنی و صنعتی استان با در نظر گرفتن اولویت حفظ و احیا منابع طبیعی و محیط زیست اجرا شود.

سید علی اكبر طاهایی، استاندار مازندران در نشست كارگروه توسعه معادن و ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی صنعتی استان با اشاره به این كه دومین ذخایر معدن زغال سنگ كشور در مازندران قرار دارد، بیان داشت: بهره برداران در روند برداشت، قوانین و مقرارات زیست محیطی را رعایت نمایند.

به گزارش ایلنا از ساری، طاهایی با بیان این كه منابع طبیعی مازندران حائز اكو سیستم منحصر بفردی ست و نمی توان این منابع را در جای دیگری تولید نمود، عنوان كرد: اهتمام بایسته در راستای صیانت از این اكوسیستم صورت گیرد.

وی با اشاره به این كه طرح های كشت و احیا جنگل بایست ابتدا در موازات مناطقی كه برداشت صورت می گیرد، انجام شود، اذعان كرد: درآمد حاصل از یك موضع طبیعی صرف بازسازی و بهینه سازی همان عرصه در طبیعت شود.

استاندار با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد البرز در مناطق شمالی، خاطر نشان ساخت: تمامی طرح های معدنی و صنعتی استان با در نظر گرفتن اولویت حفظ و احیا منابع طبیعی و محیط زیست اجرا شود.

وی خواستار تشكیل كمیته ای سه جانبه مركب از سازمان صنعت، معدن و تجارت، ادارات كل منابع طبیعی و محیط زیست استان شد و تصریح كرد: این كمیته با پیمایش های میدانی به ارایه ی راهبرد و نظر كارشناسی در حوزه های صنعت و معدن بپردازد.

در این جلسه با حضور استاندار، نماینده مردم قائم شهر، سوادكوه، جویبار و سیمرغ، معاونین استاندار، برخی مدیران كل ستادی استانداری، بعضی مدیران كل دستگاه های اجرایی استان و برخی مدیران واحدهای صنعتی و معدنی استان، درخواست ها و مسایل واحدهای معدنی زغال سنگ سامان سوادكوه و معدن فلورین لیند شرقی و واحدهای تولیدی صنعتی آرین سینا، آرین شیمی، نساجی مازندران، سیم آبدیده بشل، خزر الكتریك و اتحادیه شركت های تعاونی شالیكوبی داران بررسی و از سوی استاندار تاكیداتی در راستای رفع برخی مشكلات این واحدها صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز