خبرگزاری کار ایران

عضو کانون هماهنگی شورای اسلامی کار مازندران:

دغدغه‌های همیشگی کارگران، عدم پرداخت سهم تولید از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها است

پیگیری کارفرمایان نتیجه‌ای ندارد و این مساله روز به روز به بد‌تر شدن شرایط برای کارگران منجر می‌شود.

رامسر-ایلنا: عضو کانون هماهنگی شورای اسلامی کار مازندران، نسبت به افزایش بیکاری در پی افزایش فشار به واحدهای صنعتی و تولیدی هشدار داد.

به گزارش ایلنا از رامسر،مرتضی پاكزاد با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید به ایلنا گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی کارگران، عدم پرداخت سهم تولید از محل درآمدهای طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده است که باید این سهم هرچه زود‌تر توسط دولت به بنگاه‌های صنعتی پرداخت شود.

او افزود: درصورتی که فشار افزایش هزینه‌ها بر کارخانجات صنعتی و تولیدی کشور افزایش پیدا کند، امنیت شغلی کارگران تهدید و بیکاری در جامعه افزایش می‌یابد، چرا که نخستین واکنش کارفرمایان برای جبران هزینه‌ها، تعدیل نیرو است.

این فعال کارگری در تشریح مشکلات افزایش هزینه‌های تولید گفت: وقتی هزنیه حامل‌های انرژی برای کارخانجات ۱۰ برابر می‌شود، کارفرما در نخستین واکنش اقدام به تعدیل نیروی کار می‌کند که برای مقابله با این مساله باید سهم بخش تولید از محل در آمدهای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود.

پاكزاد در ادامه خاطرنشان کرد: در سال حمایت از تولید و سرمایه ملی، بسیاری از کارگران به جای اینکه توان و انگیزه خود را صرف تحقق شعار امسال کنند، بیشتر نگران پایان قرارداد و آینده کاری خود هستند که آیا کارفرما قرارداد کار آن‌ها را تمدید می‌کند یا خیر که این مساله کارگران را از نظر روحی و روانی تحت فشار قرار می‌دهد.

عضو کانون هماهنگی شورای اسلامی کار مازندران معتقد است: در این شرایط بسیاری از کارفرمایان نیز دچار مشکل هستند، برای مثال کارفرمایی که هزینه‌های تولیدش چندین برابر شده است، مجبور است قیمت کالا را افزایش دهد که در اینصورت نمی‌تواند با کالاهای چینی و غیر چینی که بازار ایران را تسخیر کردند رقابت کند.

وی افزود: با مشاهداتی که انجام دادم، مشخص شده است، که پیگیری کارفرمایان نیز نتیجه‌ای ندارد و این مساله روز به روز به بد‌تر شدن شرایط برای کارگران منجر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز