خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی آمل خبرداد:

کشت باقلای 75 روزه در اراضی آمل

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۰۱

مشارکت و همکاری شرکت فیتو اسپانیا کشت باقلای 75 روزه در اراضی این شهرستان صورت می‌گیرد.

ایلنا: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: با مشارکت و همکاری شرکت فیتو اسپانیا کشت باقلای ۷۵ روزه در اراضی این شهرستان صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از آمل، سیدمرتضی امینی نیاکی در کارگاه آموزشی، ترویجی یکروزه کشت باقلا به اهمیت این محصول پرداخت و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان مازندران تولید محصول باقلا در اراضی این استان مناسب است.

وی تصریح کرد: این اداره جهت آگاهی کشاورزان از چگونگی کشت این محصول با همکاری مهندس احمد ابید کار‌شناس خارجی و فنی شرکت فیتو اسپانیا پیرامون فعالیت شرکت بازارگان کالا بر روی بذرهای سبزی و صیفی مطالبی ارائه شد.

امینی با بیان اینکه وی اشاره به رقم جدید بذر باقلا به اسم لوزدی اوتونو توضیح داد: این بذر جدید با ویژگی‌هایی چون کیفیت بسیار بالا، افزایش تولید در سطح و زودرسی بودن آن برخوردار است.

مدیرجهاد کشاورزی آمل تصریح کرد: به گفته این کار‌شناس باقلای لوزدی اوتونو تقریباً یک ماه زود‌تر از ارقام دیگر باقلا کشت و برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این محصول با چندین شاخه جانبی، کشت در مناطق مرطوب، گرم و خشک با متوسط عملکرد این باقلا ۱۵ تن در هکتار تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، کارگاه آموزشی، ترویجی یکروزه کشت باقلا با هماهنگی اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل و شرکت بازارگان کالا با شرکت ۴۷نفر از کشاورزان و بهره برداران و با حضور جمعی از کار‌شناسان استان، شهرستان و مراکز تابعه و در محل مرکز جهاد کشاورزی دشت سر آمل برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز