خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تنكابن و رامسر در مجلس:

در آینده باید با ذره بین دنبال زمین كشاورزی در مازندران گشت

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۵۱

اگر تعامل منطقی با تولیدگر و کسانی که این شجاعت را دارند که بیایند تولید کنند انجام نگیرد قطعا کشور به سمت دلالی و واسطه گریی و رباخواری سوق داده خواهد شد.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان مجلس با تشکل‌های کارفرمایی و کارگری گفت: استان مازندران یک استان عقب نگه داشته شده‌ای است که سهم مردم آن صفر ولی سهم مسئولین استانی در عقب نگه داشتن این استان بسیار فراوان است.

به گزارش ایلنا از ساری، شمس الله شریعت‌نژاد افزود: نمایندگان مردم در مجلس وظیفه‌شان قانون گذاری در مجلس و نظارت بر اجرای آن است که این دو وظیفه بسیار مهم و بسیار تاثیر گذار است و اگر قرار باشد قانونی به تصویب برسد و اطلاعاتی درباره آن نداشته باشیم در مجلس باید مستمیع باشیم.

نماینده مردم تنکابن و رامسردر مجلس تاکید کرد: اگر تعامل منطقی با تولیدگر و کسانی که این شجاعت را دارند که بیایند تولید کنند انجام نگیرد قطعا کشور به سمت دلالی و واسطه گریی و رباخواری سوق داده خواهد شد.

شریعت‌نژاد با ابراز نگرانی نسبت به اینکه از تولید کننده متاسفانه کمترین میزان حمایت انجام نمی‌پذیرد، گفت: در این بی‌توجهی کمترین توجه به تولید کنندگان استان مازندران بوده است که همواره چوب قطب کشاورزی را خورده‌اند.

وی با این پرسش که چه کسی می‌گوید که مازندران قطب کشاورزی است؟ گفت: قطب کشاورزی استان خوزستان و استان فارس است که در این استان‌ها هم سهم سرمایه گزاری بسیار بالا است و هم در این مناطق منابع فراوانی وجود دارد.

نماینده مردم تنکابن ورامسردر مجلس افزود: استان مازندران استان کوچکی است که باید نام این استان را حاصلخیز‌ترین نامید نه قطب کشاورزی.

وی با بررسی مقایسه هرم سنی استان مازندران گفت: استان مازندران استان پیر و فرسوده از نظر نیروی انسانی است زیرا جوان‌های مازندرانی برای شغل به سایر استان‌ها هجرت کرده‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به زمان مدیرعاملی خود در شرکت نکا چوب در گذشته و مشکلات این شرکت و بی‌توجهی دولت مردان به بخش تولید کرد و گفت: شرکت نکا چوب از سال ۸۴ تا کنون ۴ میلیارد تومان از دولت طلب کار است و بار‌ها و بار‌ها با وزیر مکاتبه انجام پذیرفت ولی خبری نشد که نشد.

نماینده مردم تنکابن و رامسردر مجلس با بیان اینکه کشاورزان مازندرانی مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند، گفت: این قشر زبان گویا ندارند و تشکیل شورای عالی کشاورزی هم اتفاق تازه ایی برای کشاورز بوجود نمی‌آورد.

شریعت‌نژاد تصریح کرد: تنها چیزی که به آن توجه شود آن این است که ما باید به تولید و تولید کننده احترام بگذاریم و به سرمایه گذاری که جرات می‌کند برای یک کار اقتصادی سرمایه گذاری کند به دیده احترام نگریست.

وی با براز نگرانی نسبت به آینده مازندران وغرب استان گفت: باید پرسید که مازندران بیست سال آینده به کجا هدایت خواهد شد؟ ودرغرب مازندران در آینده باید با ذره بین دنبال زمین کشاورزی گشت و اگر به همین منوال طی بشود مردم غرب استان باید در آینده ایی نزدیک سرایداری باغات و زمین‌های خود برای دیگران باشند و در تاریکی بدون چراغ حرکت کنیم.

شریعت‌نژاد در بخش دیگر از سخنان خود با انتقاد از گرفتن القاب و عناوین گفت: نباید اجازه بدهیم با عنوان‌های بیخودی ما را نسبت به مطالباتمان متوقف کنند.

وی با پرسش اینکه معنا و تعریف فرماندار ویژه چیست؟ و چه امتیازی به غرب استان داده شده است؟ گفت: امروز بخاطر عملکرد غلط بعضی‌ها مردم غرب استان به دنبال استان شدن منطقه خود هستند و این نشان از عدم تدبیر صحیح و برنامه ریزی مدون از سوی مسئولین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز