خبرگزاری کار ایران

دانشکده طب سنتی در مازندران راه اندازی می شود

asdasd

با جدیت پیگیر راه اندازی این دانشکده در مازندران هستیم/برای راه اندازی طب سنتی نیاز به ۳ رشته طب سنتی- داروسازی سنتی و تاریخ علوم پزشکی است.

ایلنا - ساری: مسئول راه اندازی دانشکده طب سنتی در مازندران با بیان اینکه از سال گذشته پیگیر راه اندازی این دانشکده در مازندران بودیم، گفت: با جدیت پیگیر راه اندازی این دانشکده در مازندران هستیم.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد آزاد بخت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه به منظور راه اندازی این دانشکده ۴ گروه تحت عنوان طب سنتی، داروسازی سنتی، اخلاق پزشکی و تاریخ علوم پزشکی تشکیل شد افزود: برای هر یک از این گروهها مدیران مربوطه انتخاب شدند.

وی خاطرنشان ساخت: برای هر یک از این گروها نیز ۵ تا ۱۰ عضو هیات علمی مرتبط با آن گروه انتخاب و دعوت به همکاری شدند.

آزاد بخت ضمن تاکید بر اینکه هراعضای ۴ گروه عنوان شده در رشته PHD هستند، گفت: برای راه اندازی طب سنتی نیاز به ۳ رشته طب سنتی- داروسازی سنتی و تاریخ علوم پزشکی است.

مسئول راه اندازی دانشکده طب سنتی در مازندران با اشاره به اینکه با هریک از این گروهها نیز نشستهایی در خصوص نحوه فعالیت و همکاری آنان برگزار شد، تصریح کرد: برای شناسایی پتانسیلهای موجود بازدیدهایی نیز از کلینیک مصطفویان و طوبی-دانشکده پزشکی- آزمایشگاه مرجع قطب شمال به عمل آمد.

وی با بیان اینکه در بازدیدهای به عمل آمده اعضای گروه نظر مثبت خود را به دبیرخانه فرهنگ ادب و میراث پزشکی اعلام کردند، افزود: دبیرخانه فام نیز باید نظر خود را به شورای گسترش اعلام کند.

آزاد بخت ادامه داد: پیش بینی می شود شورای گسترش در آذر ماه امسال تشکیل شود و در صورت تصویب راه اندازی دانشکده طب سنتی در این استان، دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمادگی جذب دانشجو از بهمن ماه امسال را دارد.

وی با بیان اینکه دانشکده طب سنتی در صورت راه اندازی نهمین دانشکده دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواهد بود، افزود: پیگیر راه اندازی دو دانشکده توانبخشی و فناوریهای نوین در این مجموعه دانشگاهی هستیم.

گفتنی است محمد آزاد بخت معاون آموزشی دانشگاه با حفظ سمت از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به عنوان مسئول راه اندازی دانشکده طب سنتی در این استان معرفی شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز