خبرگزاری کار ایران

رئیس مركز زیست فناوری شمال كشور:

سالانه 128هزار نفر در كشور دچار گزش حیوان می شوند

asdasd

براساس این آمار در مازندران نیز حدود پنچ هزار و 500نفر دچار این عارضه می شوند/در مازندران برای درمان بیماری هاری سالانه800 میلیون تومان هزینه می شود.

ایلنا - آمل: رئیس مركز زیست فناوری شمال كشور در همایش یك روزه هاری در سالن اجتماعات پژوهشكده انستیتو پاستور شمال كشور با اشاره به اینكه در سال 24هزار نفر دچار گزش در استان های شمالی می شوند، یادآور شد: براساس این آمار در مازندران نیز حدود پنچ هزار و 500نفر دچار این عارضه می شوند.

به گزارش ایلنا ازآمل، محسن آسوری با بیان اینكه سالانه میلیاردها تومان جهت گزش در كشور هزینه می شود، اظهار داشت: در مازندران برای درمان بیماری هاری سالانه800 میلیون تومان هزینه می شود.

آسوری با اعلام اینكه در جهت كاهش بیماری هاری باید 50درصد برنامه ریزی و عملیاتی كردن در شمال كشور صورت گیرد، اذعان داشت: هم اكنون با مشاركت همه اعضا كمیته زئونوز استان تدوین برنامه جامع عملیاتی كنترل هاری در سال جاری شكل گرفت.

رئیس مركز زیست فناوری شمال كشور با اشاره به اینكه با مشاركت اعضای كارگروه پژوهشی كمیته زئونوز مازندران به انتخاب هشت اولویت پژوهشی هاری در این استان پرداخته، خاطرنشان كرد: انستیتوپاستور شمال كشور، سازمان بهداشت، سازمان دامپزشكی استان مازندران، سازمان محیط زیست استان، دانشگاه علوم پزشكی مازندران در این پژوهش هاری همكاری دارند.

وی اذعان داشت: جهت جمع آوری سگ های هاری نیز باید نشستی با سازمان شهرداری و دهیاری های مازندران صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز