خبرگزاری کار ایران

90درصد عامل ویروس هاری در كشور سگ‎ها هستند

asdasd

مدیر مركز همكاری با سازمان بهداشت جهانی بیماری هاری گفت: 90 درصد عامل ویروس هاری در كشور بر اثر گزش سگ ها ایجاد می شود.

ایلنا - آمل: مدیر مركز همكاری با سازمان بهداشت جهانی بیماری هاری گفت: 90 درصد عامل ویروس هاری در كشور بر اثر گزش سگ ها ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا از آمل، علی رضا زواره در همایش یك روزه بیماری با اشاره به اینكه سازمان انستیتو ایران از سال های پیش جهت درمان و پیشگیری بیماری هاری به تحقیق پرداخته، یادآور شد: این پژوهش از سال 1995 با رابطه ایران و فرانسه آغاز شد كه در خصوص واكسن دامی تحقیقاتی صورت گرفت.

وی با بیان اینكه در این زمینه با گذشت 10 سال تحقیقات به كمك شایانی در مجتمع كرج ایجاد كرده، افزود: همچنین در جهت بیماری هاری اتفاق خوبی در سازمان انستیتو ایران صورت گرفته است.

زواره با اعلام اینكه تاكنون 129هزار مورد گزش هاری در كشور به ثبت رسیده، اظهار داشت: از این تعداد 128 هزار و 823 نفر با تزریق واكسن و شستشو سرم مورد درمان بیماری قرار گرفتند.

رئیس انستیتو ایران با اشاره به اینكه سالانه 15میلیون نفر در جهان مورد درمان هار گرفتگی قرار می گیرند، تصریح كرد: با توجه به این آمار در صورت عدم تزریق واكسن با فوت 375هزار انسان یك صدم آمار فوتی جهانی در دنیا صورت خواهد گرفت.

وی با اعلام اینكه بالاترین عامل ویروس هاری در استان خراسان رضوی با بیش از 15هزار نفر صورت گرفته، یادآور شد: استان های شمالی، آذربایجان شرقی، ایلام، مازندران و تهران به ترتیب دیگر استان هایی هستند كه دچار گزش حیوان سگ قرار می گیرند.

زواره اذعان داشت: بیشترین هار گزیدگی معمولا در سر، صورت، گوش و بینی مشاهده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز