خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران:

کمیته استانی توسعه خوشه صنعتی مازندران تشکیل شد

کد خبر : ۹۸۹۰۹

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، از تشکیل کمیته استانی توسعه خوشه صنعتی خبر داد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، از تشکیل کمیته استانی توسعه خوشه صنعتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، عباسعلی وفایی‌نژاد در جلسه کمیته توسعه خوشه صنعتی در استانداری گفت: خوشه صنعتی به منظور هم افزایی و ارتقاء توان رقابتی بر پایه تعامل و همکاری گروه‌های تولیدکننده، برای افزایش بهره وری و در ‌‌نهایت درآمد بیشتر است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران اظهار داشت: برای ورود در مقوله توسعه خوشه صنعتی می‌توان به کاهش هزینه‌های تولید و عملیاتی، ایجاد فرصتهای همکاری بین رقبا، تسهیل تبادل اطلاعات و استفاده از تجربیات، دسترسی آسان به تأمین کنندگان، خدمات و منابع انسانی تخصصی و اجتناب از هدردادن منابع اشاره کرد.

وفایی‌نژاد افزود: کمیته استانی توسعه خوشه کسب و کار با هدف حمایت و ایجاد همآهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و به ریاست معاونت برنامه ریزی استانداری و رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصاد و دارایی، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، بانک صنعت و معدن و شرکت شهرکهای صنعتی تشکیل شده است.

وی بیان داشت: شرکت شهرکهای صنعتی مازندران بعنوان متولی امر توسعه خوشه‌های صنعتی بوده که یک دهه فعالیت دراین زمینه را آغاز نموده و با توجه به شرایط مختلف، براساس توانمندی و اولویت، خوشه‌های صنعتی شناسایی و در مراحل توسعه، در نظر گرفته می‌شوند.

وفایی‌نژاد تصریح کرد: خوشه صنعتی ادوات کشاورزی جویبار به عنوان اولین خوشه صنعتی استان شناسایی شده که در سال ۱۳۸۷ به عنوان خوشه صنعتی بر‌تر و نمونه کشور معرفی شد.

اسماعیلی مدیرکل دفتر همآهنگی و امور اقتصادی استانداری در این جلسه گفت: توسعه خوشه‌های صنعتی استان در واقع افزایش قدرت تولید، سازماندهی و ساماندهی فعالیت در قالب خوشه‌های صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه خوشه‌های صنعتی یکی از روش‌های رایج توسعه اقتصادی و صنعتی در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعـه، براساس بهبود روش تولیـد و افزایش رقابت‌پذیری، با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی و منطقه‌ای است.

مدیرکل دفتر همآهنگی و امور اقتصادی استانداری اظهار داشت: بحث توسعه خوشه‌های کسب و کار در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ساماندهی و تشکیل خوشه‌های صنعتی موجب اعتماد متقابل در میان یک شبکه تولیدی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز