خبرگزاری کار ایران

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره كل ورزش و جوانان مازندران:

همایش بزرگ فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در ساری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۴۹

این همایش به مدت 2 روز برگزار می‌شود و در زمان برگزاری آن، مسئولین، قهرمانان، مربیان، ورزشكاران و هیات‌های ورزش پهلوانی از نقاط مختلف کشور به اجرای برنامه‌های ورزش زورخانه‌ای می‌پردازند.

ایلنا: معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: همایش بزرگ فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در ساری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، مجتبی قدمی اظهار داشت: سوم شهریور (۱۷ شوال) مصادف با روز پیروزی حضرت علی (ع) بر عمربن عبدود پهلوان معروف عرب است و به همین دلیل این روز، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامیده شد.

وی بیان داشت: با هدف گرامیداشت این روز تاریخی دین اسلام، این مراسم فرهنگی توسط اداره ورزش و جوانان استان مازندران و با همکاری سازمان بسیج ورزش استان در سالن زورخانه مرحوم عمادی ساری برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران افزود: این همایش به مدت ۲ روز برگزار می‌شود و در زمان برگزاری آن، مسئولین، قهرمانان، مربیان، ورزشکاران و هیات‌های ورزش پهلوانی از نقاط مختلف کشور به اجرای برنامه‌های ورزش زورخانه‌ای می‌پردازند.

قدمی بیان داشت: این روز بزرگ که در تقویم کشور به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ثبت شد، فرصت خوبی است تا شیوه‌های رفتاری حضرت علی (ع) و جوانمردی و رشادت‌های ایشان را به ورزشکاران بیاموزیم.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم ورزشکاران را از توجه صرف به مسایل مادی و کسب مدال دور کنیم چون آن چیزی که مهم است خصایص پهلوانی و اخلاق اسلامی است.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران بیان کرد: ‌در این همایش از خانواده محترم شهدا ورزشکار نیز تجلیل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز