خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

حضور خبرنگاران آملی در صحن علنی مجلس/ اهدای عروسک بومی محلی مازندران به موزه مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۴۲

با حضور جمعی از خبرنگاران شهرستان آملی به صحن علنی مجلس عروسک بومی محلی مازندران از سوی خبرنگاران شهرستان آمل به موزه مجلس اهدا شد.

ایلنا: با حضور جمعی از خبرنگاران شهرستان آملی به صحن علنی مجلس عروسک بومی محلی مازندران از سوی خبرنگاران شهرستان آمل به موزه مجلس اهدا شد.

به گزارش ایلنا از آمل، این سفر به طی چهارمین بار از سوی انجمن صنفی خبرنگاران این شهرستان صبح یکشنبه با حضور ۲۵ خبرنگار فعال و تعدادی از پیشکسوتان خبر صورت گرفت.

در این سفر یک روزه روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع دستی، انتقال خون و رئیس اتحادیه واحدهای پذیرایی محور هراز همراهی کردند.

در بازدید از صحن علنی مجلس طی بیانیه چند نفر از نمایندگان شهرستان‌های مختلف کشور عزت‌الله یوسفیان نماینده مردم آمل و لاریجان از حضور اصحاب رسانه آمل استقبال به عمل آورد.

بازدید از موزه مجلس نیز از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه به تهران بود که در آن عروسک بومی محلی مازندران توسط کبریا مقدس خبرنگار آملی که در رشته مردم‌شناسی تحصیل کرده است به این موزه اهدا شد.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل هدف از این سفر یک‌روزه به مجلس را بازدید از نزدیک اصحاب قلم به صحن علنی مجلس و فعالیت نمایندگان کشور در شورای ملی ایران مطرح کرد و گفت: باتوجه به اینکه طی دو سال پیش در سفر خبرنگاران به مجلس ضمن بازدید از موزه عدم وجود عروسک بومی مازندران مشاهده شد که پس از این دو سال با تلاش یکی از خبرنگاران این شهرستان تصمیم به ساخت این عروسک گرفته شد.

نعمت قربانی افزود: در قسمتی از موزه مجلس عروسک‌هایی با لباس‌های بومی قومیت‌های کشور وجود دارد که متاسفانه اثری از عروسک بومی مازندران در آن نبود.

وی بیان داشت: به همین دلیل خبرنگار علاقه‌مند به فرهنگ بومی مازندران با هزینه شخصی اقدام به تهیه عروسک بومی مازندران با لباس سنتی کرد و امروز با حضور در موزه مجلس آن را به مسئولان این موزه تقدیم کرد.

قربانی با اشاره به اینکه این عمل با استقبال بسیار زیاد مسئولان موزه مجلس مواجه شد، یادآور شد: امیدواریم خبرنگاران آملی سهم کوچکی در اشاعه فرهنگ این استان در سراسر کشور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز