خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران:

كارگران پاكدست‌ترین قشر جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۵۸

از زمانی که بر مسند خدمت گذاری به کارگران در پست مدیرکلی در آمدم اصل سه جانبه گرایی در اداره کل تمرین و اجراء شد و نتیجه این تمرین پاسخ مثبتی بود که از آن گرفته شد و طی این مدت ما در مازندران شاهد تعامل خوب بین کارگران و کارفرمایان و سایر تشکلات بودیم.

ایلنا: در دومین روز هفته دولت، کارگران و نهادهای کارگری و اعضای کانون‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران مازندران با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران دیدار کردند.

به گزارش ایلنا از ساری، علی بابایی کارنامی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: تقارن هفته دولت و آغاز به‌کار دولت یازدهم اتفاق میمونی است که باید به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه کارگران به‌عنوان پاکدست‌ترین قشر جامعه تلقی می‌شوند و این قشر سند افتخار نظام هستند گفت: خوشبختانه امروز و در دولت یازدهم، وزیر کار نیز از جنس کارگر است و صرف نظر از نگاه سیاسی، دکتر ربیعی از افتخارات جامعه کارگری محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: اگر قرار است جامعه از تبعیض پاک و مبرا شود باید کشور به اقشاری مانند کارگران واگذار شود.

بابایی با ابراز اینکه هیچ جایگاهی ارزش و منزلت به اندازه خدمت به کارگر را ندارد، گفت: از زمانی که بر مسند خدمتگذاری به کارگران در پست مدیرکلی در آمدم، اصل سه‌جانبه‌گرایی در اداره کل تمرین و اجرا شد و نتیجه این تمرین پاسخ مثبتی بود که از آن گرفته شد و طی این مدت ما در مازندران شاهد تعامل خوب بین کارگران و کارفرمایان و سایر تشکل‌ها بودیم.

وی تصریح نمود: نگاه به تشکلات باید تغییر پیدا کند و با رشد و تقویت تشکلات، کشور عزت پیدا می‌کند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مازندران در قسمت دیگری از سخنان خود خبر از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل کارگران دکل بند مازندران به لحاظ آسیب‌های فراوانی که در این شغل متحمل شده‌اند داد و افزود: با پیگیری این اداره کل و همت استاندار مازندران، این بودجه در اختیار قرار داده شد.

وی با ابراز نگرانی و تاسف از حضور افراد غیر بر سر سفره تامین اجتماعی و پیشی گرفتن مصارف از منابع در سازمان تامین اجتماعی گفت: سرمایه تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری است و باید کسانیکه مشمول قانون کار هستند و سال‌ها از حق خود و زن و بچه‌هایشان حق بیمه پرداخت نموده‌اند از این گستره بهره‌مند شوند.

بابایی افزود: در شرایط کنونی یک عده سر سفره کارگران نشسته‌اند که با تولید و کار غریبه‌اند، به جاست این افراد به سمت بیمه‌های حمایتی هدایت شوند.

در ادامه این دیدار نصراله دریابیگی؛ دبیر هیئت اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران نیز ضمن گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت از زحمات علی بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که توانسته طی این مدت کوتاه کارهای شایسته‌ای برای کارگران و کارفرمایان در استان انجام بدهد تشکر نمود و افزود: امروز متاسفانه به‌دلیل سیاست‌های غلط بسیاری از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر معیشتی دچار مشکل هستند.

وی افزود: علیرغم توطئه‌های استکبار جهانی و با توجه مشکلات کارگران امروز بار دیگر این قشر با دولت مردان تجدید میثاق می‌نمایند و این قشر که بالا‌ترین شهید را نثار نظام مقدس نموده است، از دولت مردان انتظار دارند که درک صحیحی از شرایط موجود کارگران داشته باشند.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران تصریح نمود: بار‌ها و بار‌ها از طرق مختلف کارگران فریاد زدند که معضل قرار دادهای موقت کار و قراردادهای سفید امضاء منجر به پاشیده شدن کانون گرم خانواده‌هایشان شده است و این‌بار از دولت یازدهم انتظار داریم کلید مشکلات کارگران در همه عرصه‌ها باشد.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با انتقاد از کسانیکه قانون کار را مانع اشتغال می‌دانند گفت: قانون کار یکی از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و اگر در شرایط کنونی ما شاهد تعطیلی کارخانجات در سطح استان هستیم، موانع را می‌توان در مشکلات تورم، تحریم، رکود اقتصادی، مستهلک بودن کارخانجات، سیاست‌های غلط خصوصی‌سازی، بهره‌های بالای بانکی و سوءمدیریت واردات جستجو کرد، نه در قانون کار.

وی افزود: سال‌هاست که به هر بهانه‌ای کارگران را تعدیل می‌نمایند، در حالیکه ریشه اصلی رکود در کارخانجات در رفتارهای غلط مجریان قانون است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه امروز متاسفانه سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت سیاسیون شده است گفت: سال‌هاست که بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار رفع تبعیض آشکار بین خود و بازنشستگان لشکری و کشوری هستند، ولی چندین دولت عوض شد و این خواسته به حق این قشر مظلوم محقق نشد.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور دکتر ربیعی بر مسند وزارت کار این آرزو و نیاز قشر بازنشستگان به خود جامعه عمل بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز