خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره جهاد کشاورزی:

بهشهر قطب تولید انار مازندران است

مازندران دارای هزار هکتار باغ انار است که از این مقدار، حدود 800 هکتار آن در بهشهر قرار دارد که این مقدار، بهشهر را به قطب تولید انار مازندران تبدیل کرده است.

ایلنا - بهشهر: رئیس اداره جهاد کشاورزی بهشهر گفت: مازندران دارای هزار هکتار باغ انار است که از این مقدار، حدود 800 هکتار آن در بهشهر قرار دارد که این مقدار، بهشهر را به قطب تولید انار مازندران تبدیل کرده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا قنبری اظهار داشت: از هر هکتار از باغات انار بهشهر، حدود 10 تن انار برداشت می شود و از زمان برداشت این محصول تاکنون، نیمی از انارهای منطقه توسط باغداران چیده شده است.

وی بیان داشت: رستمکلا و خلیل شهر، از مراکز عمده تولید این محصول در شهرستان هستند که تاکنون 90 درصد انارهای رستمکلا و 20 درصد انارهای خلیل شهر برداشت شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهشهر افزود: دلیل اصلی برداشت دیرهنگام انار در خلیل شهر، کوهتانی بودن این منطقه است که موجب می شود این محصول دیرتر از نقاط دیگر، به پختگی کامل برسد.

قنبری ادامه داد: متاسفانه ابتلای درختان انار شهرستان به کرم گلوگاه موجب کاهش این محصول در فصل برداشت امسال شد که برای جلوگیری از افزایش خسارات این کرم، توصیه های لازم توسط کارشناسان به باغداران ارائه شد.

وی بیان کرد: در منطقه حیات وحش میانکاله 12 هزار هکتار انار ترش به صورت خودرو وجود دارد که در هر هکتار آن 5 تن انار برداشت می شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهشهر به 150 هکتار مجموعه انار وحشی در مناطق مختلف بهشهر اشاره کرد و گفت: این مورد نشان می دهد بهشهر دارای جایگاه خوبی برای توسعه و پرورش انار است.

قنبری مدعی شد حدود 60 درصد انارهای برداشت شده در باغات بهشهر، به مصرف خوراکی می رسد و مابقی آن، به صورت رب، آب انار و دانه انار به مصرف می رسد.

اولین جشنواره انار با عنوان یاقوت سرخ با هدف احیای سنت های بومی و محلی و شناساندن سابقه انار 21 مهر ماه در بهشهر برگزار می شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز