خبرگزاری کار ایران

كشف یك سوله بزرگ محصولات خوراكی تاریخ مصرف گذشته در اراك

کد خبر : ۱۹۹۴۵

یك سوله انبار محصولات خوراكی تاریخ مصرف گذشته چهارشنبه گذشته در اراك كشف و پلمپ شد

اراك - ایلنا: یك سوله انبار محصولات خوراكی تاریخ مصرف گذشته چهارشنبه گذشته در اراك كشف و پلمپ شد. مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اراك در گفتگو با ایلنا از كشف این سوله در پی ارائه گزارش های مردمی به مركز بهداشت اراك مبنی بر فعالیت یك سوله انبار محصولات خوراكی تاریخ مصرف گذشته خبر داد. 

میرزا بابایی گفت: در پی این گزارش مردمی بازدیدی توسط بازرسان بهداشت محیط مركز بهداشت اراك با همكاری نیروی انتظامی و بازرسان و قاضی اداره كل تعزیرات حكومتی از محل مورد نظر انجام شد كه در پی بازررسی مشخص شد یك واحد صنفی متخلف در شهرك صنعتی شماره یك اراك مبادرت به خریداری و جمع آوری محصولات پفك،چیپس، آبمیوه و دستمال كاغذی تاریخ منقضی شده و نگهداری در انبار نموده و با شگردی خاص و با استفاده از تجهیزات كشف شده مبادرت به امحاء تاریخ مصرف قبلی و درج تاریخ مصرف جدید نموده و مجدداً این اقلام را روانه بازار مصرف کرده است.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت: پس از بازرسی از این محل و كشف محصولات تاریخ مصرف گذشته انبار پلمپ و یك نفر در این رابطه بازداشت شد.

مهرعلی، كارشناس مركز بهداشت شهرستان اراك نیز در گفتگو با ایلنا ضمن تایید این خبر گفت: شناسایی این مكان در پی اجرای طرح ضربت تیم بازرسی مركز بهداشت اراك برای بررسی شركت های پخش صورت گرفت كه با توجه به برخی ابهامات در یك مورد خاص یك تلفن مردمی در رابطه با توزیع محصولات خوراكی بهداشتی از یك سوله شفافیت موضوع را مشخص كرد.

مهر علی با اشاره به اینكه به لحاظ حساسیت موضوع در ارتباط با سلامتی جامعه در شورای سلامت امنیت غذایی بحث ساماندهی شركت های پخش و لزوم دریافت مجوز فعالیت آنها تاكید شده افزود: سوله مزبور با هماهنگی مركز بهداشت شهرستان اراك، سازمان تعزیرات حكومتی و نیروی انتظامی در حال حاضر پلمپ شده و با توجه به برخی ابهامات تحقیق در این رابطه ادامه دارد.

وی حجم كالاهای تاریخ مصرف گذشته در این سوله را بسیار بالا عنوان و تصریح كرد: با توجه به توزیع شدن بخشی از كالاهای این سوله در بازار مصرف توجه مردم به تاریخ انقضا و زائده های پاك شدگی در آن و یا تغییر جایگاه در نظر گرفته شده بر روی كالا جهت مهر تاریخ مصرف و انقضا می تواند ما را در كشف میزان توزیع شده یاری نماید.

وی از فروشندگان مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی خواست تا كالاهای خود را حتما در شركت های پخش رسمی و مجاز تهیه نمایند. در غیر این صورت به عنوان شریك متهم در پرونده تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

كارشناسان مركز بهداشت شهرستان اراك با اشاره به اینكه متهمان این پرونده از مخدوش ساختن تاریخ با استفاده از محلول های شیمیایی بهره برده اند متذكر شد: جابجایی مهر، مطلوب نبودن كیفیت كالا به رغم دارا بودن تاریخ مصرف از نشانه های تقلب در كالاست و مردم به محض مشاهده اینگونه ظواهر در كالا می توانند موارد را با بازرسان بهداشت محیط از طریق تماس تلفنی با شماره های 9-3139037 و 3120343 اعلام نمایند.

مهر علی ضمن تاكید بر لزوم ساماندهی شركت های پخش تصریح كرد: این اصلا منطقی نیست كه یك شركت پخش در كنار لاستیك و باطری، لوازم بهداشتی آرایشی و خوراكی نیز توزیع كند و در این رابطه از مجمع امور صنفی جهت ساماندهی شركت های پخش درخواست پیگیری شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز