خبرگزاری کار ایران

برگزاری مسابقات ژیمناستیك بانوان كشورهای اسلامی گام موثری در راستای اشاعه این ورزش است

asdasd

استان مرکزی در رشته ژیمناستیک ایروبیک در بخش بانوان آمار ضعیفی دارد که ان شاء ا... توسط مربیان جوان این استان (خانم عصاره، شاطری، نظافتی) بتوانیم به جایگاه بالاتری دست یابیم.

ایلنا: مولود یادگاری متولد 1348 از سن 7 سالگی ورزش ژیمناستیک را شروع کرد. در سن 18 سالگی توانست مربیگری تیم استان و مسئول هیئت ژیمناستیک شود.

در سال 81 در تهران به عنوان دبیر اجرایی انجمن ژیمناستیک بانوان منصوب شد و در حال حاضر دارای کارت مربیگری درجه یک داخلی و کارت داوری بین المللی level3 جهانی ژیمناستیک ایروبیک می باشد و در مسابقات مطرح جهانی مثل: مسابقات جهانی در فرانسه، قاره آمریکا، قاره آفریقا، بلغارستان و مسابقات بین المللی open france به عنوان داور دعوت و حضور یافته است. پای صحبت های او به عنوان یک زن ورزشکار که توانایی حضور در مسابقات جهانی را به عنوان داور زن ایرانی به اثبات رسانده نشستیم تا با رمز موفقیت و دغدغه هایش بیشتر آشنا شویم.

خانم یادگاری چه طور شد که وارد این عرصه شدید؟
از سن 7 سالگی ژیمناستیک را در مدرسه شروع کردم، تقریبا یک سال با مربی (خانم موسوی) به ابن حرفه پرداختم و سپس به دلیل نبود مربی به ناچار با دیدن برنامه های ورزشی ژیمناستیک در منزل به این ورزش ادامه دادم و به دلیل توانایی های فیزیکی که توسط ژیمناستیک به دست آورده بودم توانستم در رشته های بسکتبال و هندبال در 12 سالگی وارد تیم مدرسه شوم که از بین این دو تیم بسکتبال را به صورت حرفه ای ادامه دادم و توانستم در سه رشته (بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز) حکم های اول استان را به دست بیاورم و در دانشگاه نیز به عنوان کاپیتان تیم مقام قهرمانی را در منطقه 5 کشور بدست آوردم.

چه زمانی کار را به صورت حرفه ای دنبال کردید؟
در سن 18 سالگی توانستم مربیگری ژیمناستیک استان را به عهده بگیرم و در همان سال مسئول هیئت ژیمناستیک بانوان استان شدم و من از همان سن به طور حرفه ای کار را شروع کردم و جشنواره های زیادی را برگزار کردیم تا به رشد این ورزش در استان کمک کرده باشیم. سپس در سال 81 به تهران رفتم و در انجمن ژیمناستیک بانوان به عنوان دبیر اجرایی همکاری کردم و بعد از ادغام فدراسیون با انجمن بانوان نیز با عناوین مسئول امور استان ها، دبیر کمیته ژیمناستیک عمومی، روابط امور فرهنگی، رابط کمیته المپیک و سازمان های ورزشی با فدراسیون همکاری کردم و کارت مربیگری درجه یک داخلی و کارت داوری بین المللی level3 جهانی ژیمناستیک ایروبیک را اخذ کردم و در مسابقات بین المللی open france، مسابقات جهانی در فرانسه، مسابقات جهانی قاره آفریقا، قاره آمریکا و مسابقات جهانی بلغارستان داوری کرده ام.

خانم یادگاری ورزش ژیمناستیک چه اثرات مثبتی دارد؟
رشته ی ژیمناستیک به بدن انعطاف پذیری، قدرت و سرعت زیادی می دهد و افراد قد کوتاه معمولا در این رشته موفق تر هستند و هرچه در سن پایین تری شروع به این ورزش شود موفقیت بیش تری نصیب فرد خواهد شد و رشته ژیمناستیک ایروبیک را می توان در سن 18 سال به بعد هم انجام داد و محدودیت کم تری نسبت به ژیمناستیک هنری دارد.

وضعیت ورزش ژیمناستیک در استان را چگونه ارزیابی می کنید؟
استان مرکزی در رشته ژیمناستیک ایروبیک توانست بازیکنان خوبی را تربیت و تحویل تیم ملی بدهد که این امر توسط آقای محسن سلیمانی مربی ژیمناستیک (رئیس هیئت استان) صورت گرفت. اما متاسفانه در بخش بانوان آمار ضعیف تری داریم که ان شاء ا... توسط مربیان جوان این استان (خانم عصاره، شاطری، نظافتی) بتوانیم به جایگاه بالاتری دست یابیم.

این ورزش چه تاثیری در زندگی فرد دارد؟
این رشته در رابطه با بانوان نسبت به سایر ورزش ها در زندگی انسان تاثیر گذارتر است زیرا این ورزش ادغام شده از حرکات بسیار زیبای هنری ورزشی است که انسان می تواند با پرش در هوا پرواز کند و با دیگر حرکات آکروباتیک، خود را در هوا نگه دارد و بدون هیچ آسیبی به زمین فرود آید.
حرکات ژیمناستیک نیاز به تمرکز زیادی دارد و می تواند از بدو تولد با اجرای حرکات اصلاحی از لحاظ جسمانی کودک را قوی سازد که در این مقوله می توان به مطالب عنوان شده در کتاب مادر و کودک دکتر اینچه می توان اشاره کرد.

درباره مشکلات این رشته کمی توضیح دهید؟
مشکلی که در این رشته وجود دارد مساله ظاهر شدن در عرصه های جهانی است که به دلیل لباس ورزشی خاص این رشته بانوان کشور ما نمی توانند در مسابقات جهانی حضور یابند. که پیشنهاد من به عنوان داور جهانی این است که با برگزاری مسابقات ژیمناستیک کشورهای اسلامی بتوانیم هر ساله با دعوت از این کشورها در قالب مسابقات دوستانه گامی موثر در راستای اشاعه این ورزش برداریم و اما مشکل دیگری که ما با آن مواجهه هستیم در خصوص کمک های مالی به این رشته است که امیدواریم با ریاست جدید فدراسیون آقای درویش زاده که خود نیز از مربیان زبده کشور می باشند، این مشکل نیز برطرف شود.

حرف آخر:
امیدوارم که ورزش ژیمناستیک به خصوص ژیمناستیک بانوان در استان به پیشرفت قابل توجهی برسد و روزی شاهد درخشش این رشته در سطح بین المللی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز