خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مركزی:

ریشه بسیاری از جرائم بیكاری است

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۷۸

افزایش كشف 10 درصدی سرقت داخل خودرو و سرقت های خرد كه بیشتر توسط معتادین و كسانی كه بنا به دلایلی اشتغال خود را از دست داده اند ریشه در افزایش بیكاری در جامعه دارد.

اراك - ایلنا: با كنترل و شناسایی نقاط آسیب خیز اگر چه میزان برخی جرائم در استان كاهش یافته است اما افزایش كشف 10 درصد سرقت داخل خودرو و سرقت های خرد كه بیشتر توسط معتادین و كسانی كه بنا به دلایلی اشتغال خود را از دست داده اند ریشه در افزایش بیكاری در جامعه دارد.

به گزارش ایلنا سرهنگ عزیز الله ملكی، فرمانده نیروی انتظامی استان مركزی، صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارائه عملكرد 9 ماهه این فرماندهی با اشاره به اینكه بیشترین سرقت ها از ابتدای سال تا كنون در استان مربوط به سرقت داخل خودرو و سرقت موتور سیكلت بوده رشد بیكاری را كه به ازای هریك عضو بیكار شده حداقل 4 نفر دیگربا این مشكل در جامعه درگیر می شوند را در افزایش انواع جرائم تاثیر گذار دانست و گفت: برای به وجود آوردن انضباط اجتماعی و امنیت شرایط متعددی لازم است تا زمینه های فكری و ذهنی شكل بگیرد و وجود روابط اعتماد آمیز در جامعه می تواند در ایجاد یك جامعه سالم با مشاركت بالای مردم موثر باشد.

وی با بیان اینكه در ایجاد امنیت و نظم در جامعه با زور شاید بتوان در كوتاه مدت امنیت را برقرار كرد تصریح كرد:اما در بلند مدت این نیرو به ضد خودش تبدیل شده و نتیجه عكس در جامعه می گذارد، بنابراین باید كوشید افراد جامعه با یكدیگر روابط اعتماد آمیز داشته باشند. سرهنگ ملكی عملكرد نیروی انتظامی استان را در ایجاد امنیت و نظم عمومی مطلوب ارزیابی كرد و گفت: در كشف سرقت خودرو 21 درصد، سرقت احشام 6 درصد، كیف قاپی 61 درصد و سرقت در اماكن 58 درصد نسبت به 9 ماهه سال گذشته افزایش كشفیات صورت گرفته و با تلاش شبانه روزی مجموعا در كشف كل سرقت ها با 21 درصد افزایش كشف ارتكاب جرائم خشن و سرقت های به عنف نیز كاهش یافته است.

سرهنگ ملكی از افزایش 56 درصدی كشفیات مواد مخدر در این مدت خبر داد و افزود: با شناسایی نقاط جرم خیز استان معتادان شناسایی و جمع آوری و تحویل كمپ های مجاز شده اند.وی با اشاره به اینكه كاهش تلفات سوانح رانندگی از جمله اهداف نیروی انتظامی در استان است از مرگ 65 عابر پیاده در حوادث درون شهری اظهار تاسف كرد و تصریح كرد: نقش پلیس در كاهش این تلفات بدون مشاركت شهرداری چندان تاثیر گذار نخواهد بود.

وی بر لزوم توجه به زیر ساخت های شهری، نصب دوربین های كنترل ترافیك و احداث پل های عابر پیاده در نقاط حادثه خیز درون شهری تاكید كرد و افزود: ما حتی دو دوربین كنترل در سطح شهر برای كنترل ترافیك نقاط حساس شهری نداریم كه باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

ملكی با بیان اینكه در بحث ترافیك شهری ما نظرات خود را بارها اعلام كرده ایم تصریح كرد: امیدواریم به نظرات نیروی انتظامی توجه بیشتری شود. وی با اشاره به كاهش 5 درصدی تلفات جاده ای از 403 نفر به 388 نفر در سال جاری حضور موثر پلیس راه در برقراری نظم را در كاهش این آمار موثر دانست. فرمانده انتظامی استان مركزی در ادامه از كسب رتبه دوم پلیس فتای استان در سطح كشور خبر داد و گفت: در كشف 58 مورد وقوع جرایم در فضای مجازی بیشترین مورد مربوط به برداشت غیر مجاز از حساب افراد و كلاهبرداری با 28 مورد بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز