خبرگزاری کار ایران

كواكبیان:

از افراد شایسته استفاده خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۸

در انتخابات 88 چهارده میلیون به احمدی نژاد رای ندادند آیا این افراد فتنه‌گر هستند؟ / باید شرایطی فراهم شود كه مردم بتوانند رئیس جمهور و دیگر اعضای كابینه را امر به معروف كنند. به نحوی كه پایین ترین فرد جامعه بتواند یقه رئیس جمهور را بگیرد. / دولت با واردات بی رویه اجناس چینی، ضربه بزرگی به صنعت كشور وارد كرد.

اراک - ایلنا: مصطفی کواکبیان نامزد احتمالی ریاست جمهوری یازدهم در جمع دانشجویان دانشگاه اراک گفت: اصلیترین مشکل کنونی کشور بی‌اخلاقی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اراك،ا کواکبیان عصر یکشنبه - ۱۵ اردیبهشت ماه- با حضور در بین دانشجویان دانشگاه اراک اظهار کرد: اگر ما گفته‌ایم که شعار دولت‌مان اخلاق است، به خاطر این است که هم اکنون اصلی‌ترین مشکل کشور بی‌اخلاقی است. آن‌هم در تمام حوزه‌ها.
وی با بیان اینکه نبود برنامه در دولت‌های نهم و دهم، یکی دیگر از علل شرایط به وجود آمده کنونی است، افزود: متأسفانه ما در این هشت سال، شاهد آن بودیم که هیچ یک از کارهای دولت با برنامه نبود. چرا که اولین کار دولت دهم تعلیق سازمان برنامه و بودجه بود.
این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند که اگر بنده انتخاب شوم تمام کابینه از اصلاح طلبان خواهد شد. اما من بار‌ها گفته‌ام که از افراد شایسته استفاده خواهم کرد. حتی اگر این افراد اصول‌گرا باشند.
وی با انتقاد از کسانی که اصلاح طلبان را فتنه‌گر می‌نامند، افزود: در انتخابات ۸۸ چهارده میلیون به احمدی‌نژاد رای ندادند، آیا این افراد فتنه‌گر هستند. از طرفی این صحبت‌ها در شرایطی که ما می‌خواهیم حماسه سیاسی خلق کنیم صحیح نیست.

وی ادامه داد: آیا با استفاده از این ادبیات، می‌توان حماسه سیاسی خلق کرد؟
دبیر کل حزب مردم سالاری افزود: باید شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند رئیس جمهور و دیگر اعضای کابینه را امر به معروف کنند به نحوی که پایین‌ترین فرد جامعه بتواند یقه ریس جمهور را بگیرد.
کواکبیان با بیان اینکه بسته بودن فضای کنونی باعث بروز خیلی از مشکلات موجود شده است گفت: اگر انجمن اسلامی و تشکل‌های دانشجوی و همچنین مطبوعات و احزاب آزاد بودند، کسی جرأت نمی‌کرد ۳هزار میلیارد اختلاس کند.
کواکبیان در خصوص فضای دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه پادگان نیست. فضای دانشگاه باید فضای پرسش و پاسخ باشد.
وی در ادامه، در خصوص ایجاد رابطه با آمریکا و اختیارات رئیس جمهور اظهار داشت: اصل قانون اساسی می‌گوید تمامی مسائل امنیتی، سیاسی، و روابط خارجی کشور زیر نظر رئیس جمهور است. که البته باید تائید رهبری هم باشد. ما هم به این قانون احترام می‌گذاریم و هیچ‌گاه بدون اجازه رهبری اقدام به برقراری رابطه با آمریکا نخواهیم کر د.
این نامزد احتمالی ریاست جمهوری در ادامه گفت: ما تا مشکل رابطه‌مان با آمریکا حل نشود مسئله تحریم‌ها، هسته‌ای و پرونده کشورمان در سازمان ملل به خاطر حقوق بشر حل نخواهد شد.
کواکبیان ادامه داد: عده‌ای می‌گویند که اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم، باید نوکری آن را بکنیم.در جواب آن‌ها باید گفت که مگر همه کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند نوکر آمریکا هستند.
مصطفی کواکبیان با بیان اینکه سو مدیریت دولت، کشور را در تمام سطوح دچار بحران کرده است، افزود: دولت با واردات بی‌رویه اجناس چینی، ضربه بزرگی به صنعت کشور وارد کرد. به نحوی که در این هشت سال، ما شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها در کشور بوده‌ایم و همین سبب افزایش آمار بی‌کاری شده است. بیکاری هم اولین تاثیر خود را بر خانواده‌ها گذاشته چرا که آمار طلاق هم افزایش چشم گیری پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز