خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی خبرداد:

پرداخت تسهیلات توسعه بخش كشاورزی به 2 هزار متقاضی در سال 91

کد خبر : ۷۵۶۱۲

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی ازپرداخت بیش از 290 میلیارد تومان تسهیلات مربوط به ستاد توسعه بخش كشاورزی استان به بیش از 2 هزار متقاضی در سال 91 خبرداد.

ایلنا-اراک: رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی از پرداخت بیش از 290 میلیارد تومان تسهیلات مربوط به ستاد توسعه بخش كشاورزی استان به بیش از 2 هزار متقاضی در سال 91 خبرداد.

به گزارش ایلنا، عباس مظفری درنشست خبری كه صبح امروز برگزار شد با تاكید بر اینكه جذب و پرداخت این میزان تسهیلات به عنوان یكی از اقدامات بی سابقه در تاریخ بخش كشاورزی استان بوده است افزود: در بررسی پرونده متقاضیان و معرفی به بانكهای عامل تلاش شده است توزیع مناسب بین بخشی در حوزه های مختلف دام و طیور،احداث و توسعه باغات،آب و خاك، صنایع تبدیلی و تكمیلی و توسعه مكانیزاسیون مورد توجه قرارگیرد واین تسهیلات به واحدهای تولیدی زودبازده ودارای شرایط فنی مناسب پرداخت شود.

وی افزایش میزان تولید شیردرواحدهای تولیدی از320 به 350 هزارتن و رسیدن مازاد تولید به 151 هزارتن،تولید گوشت مرغ از53 هزار به 63 هزارتن، افزایش تولید درواحدهای گلخانه ای استان به 15 هزارتن، افزایش 833 هكتار به سطح باغات موجود و رسیدن میزان تولید محصولات باغی به 487 هزارتن و افزایش میزان تولید دربخش صنایع تبدیلی وتكمیلی به 1 میلیون و 730 هزار تن را ازجمله دستاوردهای پرداخت تسهیلات و تكمیل طرح ها و پروژه های مربوط به ستاد توسعه بخش كشاورزی عنوان نمود.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی تصریح كرد: یكی از مصادیق بارز تحقق شعارحماسه اقتصادی دربخش كشاورزی عینیت پیدا خواهد كرد و مسئولیت ما درتحقق اهداف و برنامه های مرتبط با اجرای این سیاستها سنگین تراز قبل خواهد بود.

مظفری رسیدن به خودكفایی درتولید محصولات كشاورزی،تامین امنیت غذایی با تكیه برتولید داخلی، اصلاح ساختار و نظام بهره برداری بخش كشاورزی، توسعه تكنولوژی و فن آوری های جدید و نوسازی نظام تولید و دستیابی به كشاورزی دانش بنیان را ازجمله مهمترین اهداف و برنامه های سال جاری برشمرد.

وی ضمن تاكید برارتقاء بهره وری ازآب درتولید محصولات ورفتن به سمت روش های مكانیزه گفت: با توسعه زیرساخت های موجود به سیستم فن آوری های جدید،بیش از50 هزارهكتارازاراضی موجود دراستان تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری قرار گرفته است كه راندمان آبیاری را تا 2 درصد افزایش داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز