خبرگزاری کار ایران

روش استاد شاگردی نوین زمینه ساز اشتغال است

کد خبر : ۱۰۰۶۵

ایلنا-كاهش تصدی گریهای دولت و استفاده حداكثری ازظرفیت بخش های غیر دولتی در ارائه آموزش های مهارتی و به روز كردن استاندارهای آموزشی از اهداف این طرح است.

ایلنا - بندرعباس: دستورالعمل آموزش به روش استاد-شاگردی نوین با هدف اجرایی نمودن سیاستهای كلی اشتغال از سوی وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی برای اقدام ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان گفت: روش استاد-شاگردی نوین یكی از روشهای آموزش فنی و حرفه ای است كه طی آن شایستگی های مربوط به یك شغل از استادكار به شاگرد طی یك دوره آموزش در محل اشتغال استادكار منتقل می شود.

عزت اله اردشیری افزود: دستورالعمل آموزش به روش استاد – شاگردی نوین با رویكرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار مطابق با فناوریهای روز و همچنین استمرار و تثبیت مشاغل موجود و مورد نیاز جامعه بویژه در مشاغل خانگی و سنتی با استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی اجرا خواهد شد.

وی اذعان كرد: هدف ما در این روش توسعه آموزش های مهارتی است كسب تجربه و آشنایی با محیط كار واقعی برای ورود به عرصه اشتغال و كارآفرینی،ارتقای توانمندیهای حرفه ای با توجه به نیاز بازار كار و حفظ و تقویت مشاغل سنتی و صنایع دستی از اهداف روش استاد شاگردی است.

اردشیری با بیان این مطلب اضافه كرد: حركت به سمت كاهش تصدی گریهای دولت و استفاده حداكثری ازظرفیت بخش های غیر دولتی در ارائه آموزش های مهارتی و به روز كردن استاندارهای آموزشی از اهداف ما در این طرح است.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت:در این روش شاگرد،استادكار و كارگاه تعریف شده اند.قدمت این روش به قرنها پیش برمی گردد و از زمانهای قدیم صنعت ایران از طریق استاد شاگردی به نسلهای بعدی منتقل می شده است. آشنایی با محیط واقعی كار از مزایای این طرح برای یك شاگرد است و با همه اصول و روشهای كار به طور عملی آشنا می شود.

اردشیری افزود: ظرفیت بسیار بالایی در اصناف برای اجرای این روش وجود دارد چرا كه اصناف در تمام نقاط كشور پراكنده اند. بنابراین در مناطقی كه مركز آموزش فنی و حرفه ای مجود ندارد باز هم میتوان با استفاده از این ظرفیت آموزشهای فنی و حرفه ای را منتقل كرد.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای اعلام كرد: در سال جاری تعهد داریم هزار و 991 نفر را در 8 شهرستان استان با این روش آموزش دهیم كه 1000 نفر آنان در بندرعباس خواهند بود.

عزت اله اردشیری اظهار داشت: قرار است اطلاع رسانی وسیعی به اصناف، اتحادیه ها های اصناف صورت پذیرد سپس با اعلام ظرفیت پذیرش اصناف،كارآموزان فنی و حرفه ای به آنان جهت آموزش معرفی می شوند.

وی گفت: در هر استان كمیته ای متشكل از اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی،مجامع امور صنفی،اداره كل آموزش فنی و حرفه ای و خدمات فنی تشكیل می شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز