خبرگزاری کار ایران

با اجرای پروژه های مهرماندگار؛

ظرفیت بنادر شهیدرجایی و چابهار دو برابر می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۷

بندرگاه توریستی و مسافری چند منظوره نخل ناخدا مسافت بندرعباس تا جزیره هرمز را به هم نزدیک می کند.

ایلنا - بندرعباس: معاون وزیرراه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با بهره برداری از پروژه های مهر ماندگار این سازمان، ظرفیت بنادر شهید رجایی هرمزگان و شهید بهشتی چابهار به دو برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سید عطاالله صدر که برای بازدید از دو پروژه مهر ماندگار درحوزه دریایی و بندری به هرمزگان سفر کرده بود درحاشیه این بازدید اظهار داشت: با بهره برداری از فاز دوم طرح توسعه بندرشهید رجایی ظرفیت این بندر از سه میلیون به 6 میلیون TEUکانتینر و بندر شهید بهشتی چابهار نیز از دو به چهار میلیون تن درسال افزایش می یابد.

وی ادامه داد: برای اجرای فازهای دوم این دو بندر در مجموع 750 میلیون دلار اختصاص یافته که بیشترین آن تا 410 میلیون دلار مربوط به بندر شهید رجایی می باشد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندرچند منظوره نخل ناخدای (شهربندرعباس) این سازمان درقالب پروژه های مهر ماندگار نام برد و اظهارداشت: در هشت ماه گذشته تاکنون برای اجرای این طرح 30 میلیارد و 480 میلیون ریال هزینه شده است. مجموع اعتبارات این بندرگاه توریستی و مسافری که مسافت بندرعباس تا جزیره هرمز را به هم نزدیک می کند، افزون بر 180میلیارد ریال اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد بهره برداری از بندر چند منظوره هرمز علاوه بر رونق اقتصادی و تسهیل در رفت و آمد مردم شریف این جزیره در رونق گردشگری منطقه نیز نقش بسزای خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز