خبرگزاری کار ایران

آغاز ذخیره سازی بچه ماهی در قفس های دریایی پرورش ماهی

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۲۶

پرورش ماهی در قفس روشی است که ماهیان در محیط محصور در دریا و محیط طبیعی رشد کرده و پس از مراحل پروار ی و رسیدن به وزن مناسب قابل عرضه در بازار مصرف خواهد بود

بندرعباس - ایلنا: با نصب و بهره بردار ی4 واحد قفس دریایی در آبهایی خلیج فارس واقع درجزیره هنگام شهرستان قشم عملیات ذخیره ساز ی بچه ماهی بمنظور پرورش و رسیدن به وزن بازاری در این قفس ها آغاز شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، قدرت میرزاده مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و حمایت سخت افزاری و فنی شیلات به مرحله اجرا در آمده است.

وی اظهارداشت:بر اساس مطالعات انجام شده از 90هزار تن پتانسیل تولید پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان هزار 40تن مربوط به شهرستان قشم است که با توسعه این صنعت و ورود سرمایه گذاران امکان تولید ماهی در این شیوه فراهم میگردد.

میرزاده اضافه کرد: پرورش ماهی در قفس روشی است که ماهیان در محیط محصور در دریا و محیط طبیعی رشد کرده و پس از مراحل پروار ی و رسیدن به وزن مناسب قابل عرضه در بازار مصرف خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: دستیابی به امکان تولید ماهی با قابلیت ارز آوری و مصرف داخلی در آبهای ساحلی و محیط طبیعی و مورد پسند ذایقه بازار و همچنین مزایای مربوط به ایجاداشتغال، رشد و توسعه مناطق محروم؛ کمک به بازسازی ذخایر طبیعی و هدایت جامعه صیادی به سمت آبزی پرور ی از اهداف طرح می باشد.

علاوه بر شهرستان قشم در منطقه گرزه ازتوابع شهرستان بندرلنگه نیز تولید ماهی در قفس های دریایی با سرمایه گذار ی بخش خصوصی و حمایت شیلات در حال اجرا می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز