خبرگزاری کار ایران

با آموزش ضمن خدمت رانندگان و کنترل تجهیزات ایمنی؛

در 7 سال گذشته تصادف مهم اتوبوسی در جاده های هرمزگان نداشته ایم

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۳

کاهش تلفات جاده ای با توسعه ابزار کنترل هوشمند جاده ای /جابه جایی 802 هزار و 461 نفر مسافر توسط ناوگان عمومی درون و برون استانی

ایلنا –بندرعباس: لغزندگی سطح جاده، وجود آب های سطحی و عدم کنترل سرعت در امتداد جاده یاسوج به سمت اصفهان دلیل واژگونی این اتوبوس بوده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان از نصب 8 دستگاه دوربین کنترل بر سرعت ثابت خبر داد و اظهارداشت: در چند روز آینده بعد از انجام عملیات قانونی، تعداد دوربین ها از 12 دوربین به 20 دوربین در جاده های استان خواهد رسید.

کوروش جهانبخش مهمترین عامل تصادف و تلفات جاده ای را سرعت عنوان کرد و افزود: طبق بررسی ها ی انجام شده، توجه به توسعه ابزار کنترل هوشمند جاده‌ای می تواند اثر بخش تر و تلفات جاده ای را کاهش دهد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش رانندگان از بدو و ضمن خدمت توسط این اداره کل انجام می شود که تا کنون تاثیرات و بازخوردهای ترافیکی این امر نتیجه بخش بوده و ضریب ایمنی با این آموزش ها افزایش یافته است به گونه ای که می توان گفت در 7 سال گذشته تصادف مهم اتوبوسی در جاده های استان نداشته ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر مدیران فنی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان، کنترل اقلام فنی، تجهیزات ایمنی، وضعیت سیستم های تعلیق و ترمز را به منظور رعایت اصول ایمنی و کاهش تصادفات را به عهده دارد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان تاکنون تعداد 103 هزار و 237 سفر از مبادی شهرستان های هرمزگان توسط ناوگان عمومی انجام شده که تعداد 802 هزار و 461 نفر مسافر توسط ناوگان مسافری درون استانی و برون استانی جابه جا شده اند.

کوروش جهانبخش بیان اینکه ضریب ایمنی سفر های جاده ای با ناوگان عمومی به مراتب بیشتر از سفر با خودرو های شخصی است ادامه داد: همچنین در بحث ناوگان اتوبوسی 25 هزار و 651 سفر داشته ایم که تعداد 492 هزار و 962 مسافر جابه جا شده اند.

وی از جانمایی و نصب 7 دوربین کنترل نظارتی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و تصریح کرد: این دوربین ها ی کنترل نظارتی می تواند نقش حیاتی در رفع گره های ترافیکی ایجاد کند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان با اشاره به تصادف اخیر هموطنان با اتوبوسی که از بندرعباس به مقصد اصفهان در حرکت بود بیان داشت: هنگام بازدید ایمنی قبل از حرکت، اتوبوس مذکور دارای وضعیت فنی سالم بوده و نقصی در شرایط آن احراز نکرده است.

کوروش جهانبخش ادامه داد: لغزندگی سطح جاده، وجود آب های سطحی و عدم کنترل سرعت در امتداد جاده یاسوج به سمت اصفهان دلیل واژگونی این اتوبوس بوده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در این تصادف دلخراش 15 نفر مجروح و 5 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول در پایان گفت: طبق رای صادره کمیسیون ماده 12 آئین نامه حمل بار و مسافر همچنین با رعایت مواد 3 و 4 آئین نامه پروانه فعالیت شرکت همسفر به مدت 4 ماه لغو گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز