خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان:

صنایع هرمزگان باید سهم به سزایی در ارتقا سلامت داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۴

مجهزترین مركز سوختگی و سوانح در شهر بندرعباس در حال ساخت است و مشاركت صنایع در تامین امكانات و فضاهای درمانی گامی در ارتقا حوزه سلامت استان هرمزگان خواهد بود.

ایلنا - بندرعباس: رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان در حاشیه كارگاه مدیریت بحران در بخش بهداشت و درمان گفت: حضور صنایع هرمزگان در مباحث علمی و به ویژه سلامت و درمان امری جدی است که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد همکاری هر چه بیشتر صنایع استان با بخش بهداشت ودرمان باشیم.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، "محمد شكاری" با اشاره به این نكته كه استان هرمزگان جز استان های حادثه خیز كشور محسوب می شود، اظهار كرد: صنایع استان هرمزگان باید یکی از محور‌های اصلی‌شان ارتقا حوزه سلامت باشد و برای تامین زیر ساخت های بخش بهداشت و درمان مشاركت جدی داشته باشند.

"شكاری" یاد آور شد: برنامه ریزی و سیاست گذاری های سلامت در صنایع باید بر اساس پیشگیری و كاهش خطرات در هنگام بحران باشد تا بتوانند در مواقع بحران كمترین آسیب را ببینند.

وی در بخشی از این گفتگو به توسعه صنایع استان هرمزگان اشاره كرد و افزود: توسعه صنایع باید هم راستای توسعه در بخش بهداشت ودرمان صورت بگیرد كه متاسفانه صنایع دغدغه و توجه ای به توسعه اساسی بخش درمانی در استان را ندارند.

"شكاری" با اشاره به امكانات موجود فوق تخصصی در ارتباط با صنایع عنوان كرد: دغدغه تامین فضاها و امكانات درمانی در بخش بهداشت ودرمان مورد توجه دانشگاه علوم پزشكی در بحران ها می باشد كه در همین راستا مجهزترین مركز سوختگی و سوانح در شهر بندرعباس در حال ساخت است و مشاركت صنایع در تامین امكانات و فضاهای درمانی گامی در ارتقا حوزه سلامت استان هرمزگان خواهد بود.

وی یاد آور شد: با توجه به توسعه صنایع فلزی و كارخانه های مرتبط مركزسوانح و سوختگی از نیازهای اساسی در استان هرمزگان است كه بتواند به تامین سلامت نیروی انسانی بخش صنایع كمك نماید و مشاركت صنایع در تجهیز و راه اندازی این مركز بسیار كمرنگ است.

قائم مقام وزیر بهداشت دراستان هرمزگان با اهمیت مدیریت بحران در بخش بهداشت ودرمان خاطر نشان كرد: دانشگاه علوم پزشكی آمادگی لازم برای همكاری با صنایع استان در ارتباط باساخت فضاهای تخصصی و فوق تخصصی برای صنایع دارد و از ساخت بیمارستان و كلینك های درمانی توسط صنایع مستقر در استان استقبال می كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز