خبرگزاری کار ایران

شهردار بندرعباس خبر داد:

پروژه های عمرانی شهرداری بندرعباس همچنان فعالند

کد خبر : ۳۷۰۴۴

بازارچه حسین آباد در غرب شهر آماده بهره برداری / روند بی سابقه پروژه پلاژ بانوان /کلنگ زنی برج فانوس قبل از پایان سال.

ایلنا - بندرعباس: شهردار بندرعباس اظهار داشت: سازندگی و توسعه عمرانی همواره با مشكلاتی روبروست ولی آنچه مهم است پروژه های عمرانی شهرداری فعال هستند و فعال نگه داشتن طرحها بسیار مهم است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سلطان زاده  در رابطه با ایجاد بازار جدید در غرب بندرعباس گفت  : بازارچه حسین آباد دارای 34 عرفه 36 متری در غرب شهر با اعتبار 600 میلیون ریال به منظور کاهش ترافیک و دسترسی آسان جهت خرید شهروندان آماده بهره برداری است.

وی اضافه کرد: امید است با همکاری کسبه های بازار روز و انتقال آنان به بازارچه های حسین آباد در غرب و صادقیه در قسمت شرقی شهر، هر چه سریع تر شاهد رونق این بازارچه ها باشیم.

سلطان زاده همچنین به 22 کیلومتر نوار ساحلی اشاره کرد و ادامه داد: با وجود این ظرفیت اما فضای ایمن و مناسب برای شنا در این سواحل وجود ندارد به همین منظور ساخت پلاژ بانوان با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته که تاکنون روند این پروژه در حجم مخلوط ریزی و استحصال، بی سابقه بوده است.

شهردار بندرعباس افزود: زیربنای این پلاژ 7 هکتار است که اعتبار آن بالغ بر 26 میلیارد تومان از محل بخش خصوصی بوده است.

سلطان زاده با تاكید بر اینكه، اجرای تقاطع غیر هم سطح با جدیت دنبال می شود، اظهار داشت: تقاطع غیر همسطح رسالت اولین طرح در استان و اولین تجربه شهرداری است. اختلاف با كسبه، گرانی و تورم و مشكلات اقتصادی از جمله مواردی بود كه اتمام این طرح را به تأخیر انداخت. اما از مدتی قبل با جدیت كار دنبال می شود.

وی خاطر نشان کرد: سه پل دیگر در پل خواجو، چهارراه جهانبار و ورودی بلوار 45متری كه به میدان دفاع مقدس ختم می شود در دستور كار قرار دارد كه مجموعا 240 میلیارد ریال اعتبار اولیه بر آورد شده است و امسال كلنگ زنی خواهد شد.

شهردار بندرعباس از دیگر پروژه های شهر را بلوار 45 متری شهید رجایی عنوان کرد و بیان داشت: این بلوار با چهار باند سواره رو و دو باند پیاده رو پنج متری و روتوش سه متری وسط احداث شده است که از جاده بندرعباس-سیرجان آغاز و به انتهای بلوار راه آهن با اعتبار 25 میلیارد تومان ختم می‌شود.

محمد جواد سلطان زاده از ساخت برج فانوس در شرق کتابخانه شهدا خبر داد و گفت: این برج در مساحت دو هزار متر مربعی به شکل فانوس و با قطر 15 متر و ارتفاع 72 متری به عنوان نمادی از شهر بندرعباس ساخته خواهد شد که تاکنون 4 پیمانکار برای ساخت آن استقبال کرده اند.

وی کلنگ زنی برج فانوس را قبل از سال و اعتبار اولیه آن را 180 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پارکینگ، کافی شاپ، مجتمع تجاری کوچک و رستوران از امکانات این برج هستند که به صورت طبقات جداگانه مشخص شده است و در طبقه آخر دوربین‌هایی کار گذاشته می‌شود که افراد می‌توانند به وسیله این دوربین‌ها جزایر استان و شهر بندرعباس را رصد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز