خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در هرمزگان:

جلسه‌ای برای تهیه لیست مدیران آینده استان نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۲۵

ایجاد آزادی سیاسی برای احزاب، مطبوعات، آزادی نشر و اهالی هنر و سایر آزادی های مدنی از جمله انتظاراتی است که امیدواریم در دولت تدبیر و امید به آنها پاسخ داده شود.

ایلنا: رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در هرمزگان در خصوص گمانه‌زنی‌ها و شایعات مطرح شده در خصوص تهیه لیست مدیران آینده استان از سوی این ستاد، گفت: در این خصوص هیچ جلسه‌ای توسط ستاد دکتر روحانی در هرمزگان برگزار نشده و این مسئله جز وظایف ستاد نیست و اسامی مطرح شده هیچ کدام ارتباطی با ستاد دکتر روحانی ندارند.

به گزارش خبرگار ایلنا از بندرعباس، شهریار مشیری در نشستی خبری که در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان ستاد دكتر روحانی در هتل همای بندرعباس برگزار شد، ضمن بیان اینکه این دوره از انتخابات در سلامت کامل برگزار شد، افزود: دکتر روحانی در انتخابات بیشترین پشتوانه نیروهای انقلاب را داشت و به دلیل آنكه از حمایت بزرگانی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، حجت الاسلام خاتمی، دكتر عارف و خانواده‌های بزرگانی همچون شهید بهشتی و مطهری بهره‌مند بود، ستادهای ایشان متكی به پول نبودند.

مشیری در ادامه روحانی را "هاشمی دوم" دانست و گفت: دكتر روحانی در تبلیغات تلویزیونی خود آرام، راحت و بی پروا با مردم سخن گفت و اعلام كرد كه با تندروهای اصولگرا و اصلاح طلب كاری ندارد. وی وابستگی حزبی نداشت و به همین خاطر به ستادهای استانی هم نگفتند كه با احزاب هماهنگی كنند، بلکه این مردم بودند که با حضور حماسی خود در انتخابات همانند دوم خرداد 76 حماسه دیگری رقم زدند.

وی با بیان اینكه ستادهای دکتر روحانی در استان برحسب توانمندی اعضای خود فعالیت می‌کردند و هیچ حامی یا اسپانسر مالی نداشتند، اضافه كرد: این در حالی بود كه ستادهای برخی دیگر از نامزدها از اسپانسرهای مالی قوی بهره می بردند. ستادهای دکتر روحانی بدون اینكه کاسه به دست بگیرند، هزینه های مالی خود را تامین كردند. در این ستادها ها از شام و ناهار كه هیچ، حتی از ساندویچ هم خبری نبود و میزان پوسترهای تبلیغاتی دکتر روحانی نیز از برخی از نامزدها بسیار کمتر بود.

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در هرمزگان با انتقاد از اقدامات دولت محمود احمدی ن‍ژاد طی هشت سال گذشته، تصریح كرد: در هیچ دوره ای پاسپورت و پول ایرانی تا این حد بی‌ارزش نشده بود؛ این درحالی است که دولت در بوق و کرنا می‌کرد که اوضاع کشور خوب است.

مشیری با اشاره به عدم استفاده دولت از فرصت های اقتصادی طی سالیان اخیر یادآور شد: میزان درآمدهای نفتی ایران از ابتدای فروش این ماده ارزشمند در کشور تا ابتدای نهم 600 میلیارد دلار بود و ملت ایران حدود 93 سال با این درآمد زندگی کرد در حالی که میزان فروش نفت در دولت محمود احمدی نژاد حدود 750 میلیارد دلار بود اما اوضاع اقتصادی کشور این چنین بد است. حال باید بگردیم و ببینیم این پول‌ها در کجا خرج شده‌اند.

وی با انتقاد از سیاست خارجی دولت محمود احمدی نژاد اضافه کرد: در مذاکرات هسته ای طی هشت سال گذشته شاهد بودیم که برخی دیپلمات های ما با زبان مذاکره و حتی زبان انگلیسی نیز آشنا نبودند و تنها از روی یک متن روخوانی می‌کردند در حالی که دکتر روحانی در دوران مسئولیت خود به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در بالاترین سطوح با وزراء و روسای جمهور مذاکره می‌کرد و تمامی تجهیزات هسته‌ای کشور نیز در دوران ریاست جمهوری آقایان هاشمی و خاتمی ایجاد شده است.

مشیری اضافه كرد: این شرایط ایجاب می كرد مردم در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند.

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در هرمزگان در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه "هر چند انتخابات به پایان رسیده اما آیا اعتراضی به شمارش آرا در استان ندارید"، از تلاش های فرماندار بندرعباس برای حفظ امانتداری آرای مردم و اقدامات نیروی انتظامی به دلیل فراهم كردن شرایط مناسب برای فعالیت ستاد دكتر روحانی گفت: خوشبختانه آراء مردم با امانت داری جمع آوری و شمارش شد و در كل استان دكتر روحانی توانست بیش از 63 درصد آراء مردم را كسب كند؛ به گونه ای كه به جز شهرهای میناب، رودان و بشاگرد در سایر شهرها دكتر مشیری انتخاب اول مردم بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یكی دیگر از خبرنگاران در خصوص مهم ترین مشکلات استان هرمزگان در شرایط فعلی و اولویت های دولت جدید برای توسعه بیشتر استان، گفت: مشکل اصلی در این استان بیکاری است و دولت جدید ضمن رفع این مشکل، باید به توسعه زیرساخت ها و ایجاد کریدورهای جاده ای، هوایی، دریایی و ریلی در این استان برای توسعه ترانزیت توجه ویژه داشته باشد.

مشیری مشکل اساسی دیگر هرمزگان را مربوط به بخش بهداشت و درمان دانست و اضافه كرد: امكانات این بخش پاسخگوی نیازهای مردم استان نیست و هرمزگانی ها مجبورند برای استفاده از امکانات بهتر درمانی به استان‌های همجوار همچون یزد مسافرت کنند در حالی که هرمزگان در کنار خوزستان و بوشهر استان هایی محسوب می شوند كه 80 درصد درآمد ارزی کشور را تامین می‌کنند اما با بی عدالتی در توزیع ثروت، دو درصد از این درآمد هم به این استان اختصاص داده نمی‌شود.

وی مشکل دیگر هرمزگان را در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی دانست و بیان داشت: هنوز كه هنوز است سرانه قبولی دانش آموزان هرمزگانی در دانشگاه‌های معتبر کشور بسیار پایین است در حالی که استان‌های دیگر پیشرفت‌های بیشتری در این خصوص داشته‌اند اما هرمزگان جزء فقیرترین استان‌ها در زمینه آموزش و پرورش است.

مشیری در پاسخ به سوالی دیگر با انتقاد از بی توجهی به برنامه ریزی‌های کلان در دولت احمدی نژاد، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم کشور که در زمان دولت هاشمی توجه خوبی به آن صورت گرفت ایجاد کریدور ارتباطی شمال به جنوب در ایران بود اما متاسفانه با روی کار آمدن احمدی‌نژاد تمامی برنامه‌ها در این خصوص تغییر کرد در حالی که آمریکایی‌ها به کشور پاکستان برای ایجاد این کریدور کمک کردند و هم اکنون از بندر گواتر پاکستان ترانزیت بین‌المللی به بیش از 30 کشور دنیا صورت می‌گیرد.

این فعال سیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار ندای هرمزگان كه پرسید" با توجه به اینكه شما معتقدید دكتر روحانی بدون پشتوانه احزاب به قدرت رسیده، آیا دولت جدید برای باز شدن فضا برای فعالیت های حزبی و سیاسی در كشور و امكان فعالیت سیاسی برای دانشجویان در دانشگاه ها ایجاد خواهد شد"، چنین گفت: ایجاد آزادی سیاسی برای احزاب، مطبوعات، آزادی نشر و اهالی هنر و سایر آزادی های مدنی از جمله انتظاراتی است که امیدواریم در دولت تدبیر و امید به آنها پاسخ داده شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص گمانه‌زنی‌ها و شایعات مطرح شده در خصوص تهیه لیست مدیران آینده استان از سوی این ستاد، گفت: در این خصوص هیچ جلسه‌ای توسط ستاد دکتر روحانی در هرمزگان برگزار نشده و این مسئله جز وظایف ستاد نیست و اسامی مطرح شده هیچ کدام ارتباطی با ستاد دکتر روحانی ندارند.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در هرمزگان پس از آنكه لیستی چهار صفحه ای را در اختیار خبرنگاران قرار داد، اعلام كرد: متاسفانه عده‌ای مغرض، ورشکسته سیاسی می‌خواهند از این موج استفاده کرده و به دنبال گرفتن پست و سمت هستند اما هیچ کدام از این افراد ارتباطی با ستاد دکتر روحانی ندارند.

مشیری همچنین در واكنش به سوال یكی از خبرنگاران كه پرسید آیا سمت استانداری هرمزگان در دولت آینده به شما پیشنهاد نشده، گفت: من هیچ پست دولتی نخواهم گرفت.

وی همچنین با اشاره به همراهی و همدلی بدنه رسانه ای استان با دكتر روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی، یادآور شد: هیچ كدام از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس با ستاد دكتر روحانی در استان همكاری نداشته اند.

تعطیل شدن ستادهای دكتر روحانی از تاریخ 27 خردادماه

دكتر "محمود رئوفی" قائم مقام ستاد دكتر حسن روحانی در هرمزگان نیز ضمن تقدیر از نقش آفرینی رسانه ها در خلق حماسه سیاسی 24 خرداد، خاطرنشان كرد: كلیه ستادهای دكتر روحانی در بندرعباس و سایر شهرستان های استان از تاریخ 27 خردادماه تعطیل هستند.

وی اضافه كرد: پس از استقرار استاندار جدید در ماه های آینده قطعاً از نیروهای شایسته استان برای همكاری در دولت استفاده خواهد شد.

قائم مقام ستاد دكتر حسن روحانی در هرمزگان با اشاره به ماهیت سیاسی دولت تدبیر و امید گفت: بنده معتقدم باید ذهنمان را از اصولگرا یا اصلاح طلب بودن این دولت بشوریم؛ زیرا جریان سیاسی جدید را باید جریان تدبیر نامید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز