خبرگزاری کار ایران

مدیر نظارت بر مواد آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه پزشكی هرمزگان:

استفاده از لوازم آرایشی غیر مجاز حساسیت پوستی را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۵۲

همه مصرف كنندگان به دنبال مواد آرایشی بهداشتی هستند كه هیچ عارضه جانبی در پی نداشته باشند یعنی پوست را تحریك نكنند و آلرژی ایجاد ننماید ولی واقیعت این است كه تاكنون چنین ماده‌ای ساخته نشده است.

ایلنا: مواد تقلبی آرایشی بهداشتی درصد بالایی از ملزوماتی همچون نیکن، سرب و جیوه در ترکیباتشان وجود دارد که در دراز مدت از طریق پوست جذب می‌شوند و بسیار خطرناک است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیر نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی وآرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به استفاده مواد آرایشی بهداشتی اظهار کرد: استفاده از فرآورده‌های آرایشی بهداشتی برای بهداشت و زیبا کردن پوست و تغییر ظاهر بدن بدون تغییر در عملکرد یا ساختارآن به کار می‌رود.

«مریم السادات موسوی‌زاده» با اشاره به مصرف مواد آرایشی بهداشتی اظهار کرد: همه مصرف کنندگان به دنبال مواد آرایشی بهداشتی هستند که هیچ عارضه جانبی در پی نداشته باشند یعنی پوست را تحریک نکنند و آلرژی ایجاد ننماید ولی واقیعت این است که تاکنون چنین ماده‌ای ساخته نشده است.

«موسوی‌زاده» افزود: با توجه به مواد شیمیایی متعددی که در ساخت مواد آرایشی استفاده می‌شود به خصوص فلزات سنگینی که در برخی اقلام آرایشی بهداشتی وجود دارد توصیه می‌شود از مواد آرایشی در حد کم و ضرورت استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مواد آرایشی بهداشتی غیر مجازبه صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شوند، اظهار کرد: نظارتی بر نحوه تولید، شرایط نگهداری و حمل ونقل مواد غیر مجاز توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صورت نمی‌پذیرد و عمده این مواد در کارگاههایی و در زیر زمین سایر کشورهاودرشرایط غیر بهداشتی تولید می‌شوند.

مدیر نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیشترین شکایت مردم در ارتباط با عوارض مصرف مواد آرایشی بهداشتی غیر مجاز حساسیت‌های پوستی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز