خبرگزاری کار ایران

بزرگترین ترمینال مسافری دریایی کشور در یک قدمی بهره‌برداری

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۷

ترمینال مسافری بندر شهید حقانی در زیر بنای 3800 متر مربع در دو و نیم طبقه اجرا شده است.

ایلنا: سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد: ترمینال مسافری بندر شهید حقانی بندرعباس با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی ساخت است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بندرعباس، سید «علی استیری» از پایان عملیات اجرایی بزرگ‌ترین ترمینال مسافرت‌های دریایی کشور خبر داد و گفت: ترمینال مسافری بندر شهید حقانی در زیر بنای ۳۸۰۰ متر مربع در دو و نیم طبقه اجراشده است.

به گفته وی، ایمنی مسافران دریایی، جذب گردشگر، خدمات دهی به مسافران از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

استیری با اشاره به اینکه این طرح برای ۱۰۰ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است، گفت: این ترمینال مسافری تا اواخر مردادماه جاری آماده بهره برداری خواهد شد.

وی یادآور شد: ساخت پایانه مسافری شهید حقانی از ابتدای سال ۹۰ آغاز و برای ساخت آن ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بیش از ۹۸ درصد سفرهای دریایی کشور از استان هرمزگان صورت می‌گیرد.

«عباس کمالی» معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز گفت: این ترمینال مسافری شامل مراکز فروش بلیط، سالن‌های انتظار، نمازخانه، رستوران، کافی شاپ و مرکز استراحت است که در مواقع بروز شرایط نامساعد جوی و تعطیلی موقت بندر، مسافران می‌توانند در فضایی مطلوب از امکانات موجود استفاده نمایند.

لازم به ذکر است، هم اکنون در بندر مسافری شهید حقانی روزانه بطور متوسط ۱۰ هزار مسافر با ۴۷ فروند شناور بین جزایر قشم و هرمز رفت و آمد می‌کنند.

یادآور می‌شود، طرح توسعه بندر شهید حقانی مشتمل بر چندین فاز است که طی سال‌های گذشته اصلیترین فازهای آن اعم از اسکله‌های رو رو و حوضچه به بهره‌برداری رسیده است، ترمینال مسافری این بندر نیز یکی از فازهای اصلی است که با بهره برداری از آن، این بندر در ردیف بنادر پیشرفته مسافری منطقه قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز