خبرگزاری کار ایران

تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۱۴

مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با تاکید بر توسعه مهارت آموزی در سطح جامعه گفت: توجه خاص به مدرک گرایی یک فرهنگ غلط است.

ایلنا - همدان: مهدی باقری، مدیر کل اداره اموزش فنی و حرفه ای استان همدان، در مراسم تجلیل از مدال آوران جشنواره ملی مهارت گفت: افتخارآفرینی جوانان همدانی در زمینه مسابقات ملی مهارت لذتی دائمی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه تلاش برای کسب روزی حلال خاطراتی خوب را تجلی می کند، اضافه کرد: این لذت ها باعث می شود تا پله های ترقی در جهت خیر و صلاح شخص و خانواده و سپس جامعه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب دانشگاه ها تعطیل و انقلاب فرهنگی تشکیل شد، تصریح کرد: بعد از مدتی دوباره دانشگاه ها باز شدند، چراکه دانشگاه ها محل پرورش نخبگان است.

مدیر کل اداره اموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه گفت: در زمان های گذشته به مدرک گرایی توجه خاصی نمیشد ولی متاسفانه در حال حاضر به این مسئله توجه می شود که این مسئله یک فرهنگ غلط است.

باقری با تاکید بر مهارت آموزی اضافه کرد: فرد باید براساس شایستگی و نه مدرک گرایی خود را به جامعه نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه تنها متولی آموزش های مهارتی در سطح کشور را آموزش فنی و حرفه ای برعهده دارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم معضلات اجتماعی و بیکاری و فقر اقتصادی و فرهنگی کنار برود بادی مهارت آموزی را توسعه دهیم.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف اظهار داشت: ایران اسلامی در یکسری کرسی ها همچون انرژی هسته ای، سلول های بنیادین، هوا فضا و نانوتکنولوژی دارای رتبه های جهانی است.

مدیر کل اداره اموزش فنی و حرفه ای استان گفت: این پیشرفت ها را باید مرهون افرادی دانست که مهارت آموزی خود را بالا برده اند و به عبارتی منویات امام (ره) و رهبر انقلاب را عملی نموده اند.

باقری گفت: بیش از 560 نفر در مسابقات ملی مهارت سال 91 در مرحله شهرستانی شرکت نموده بودند که بیش از 100 نفر به مرحله استانی راه یافته بودند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 20 نفر به مرحله کشوری راه یافته بودند، اضافه کرد: از این تعداد 19 نفر مدال کسب نمودند.

وی با تاکید براینکه این 20 نفر شرکت کننده با 70 میلیون ایرانی رقابت نموده اند، تصریح کرد: شرکت کنندگان رد این مسابقات نماینده مردم هستند.

وی در ادامه گفت: نمایندگان همدانی در مسابقات سال 89 رتبه سوم کشوری را کسب نمودند.

باقری با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت از سال 83 آغاز شده است، اضافه کرد: در این سال از بین 18 شرکت کننده 5 مدال کسب نمودیم.

وی تصریح کرد: استان همدان در سال 84 از بین 17 شرکت کننده 2 مدال، سال 85، از بین 15 شرکت کننده، 11 مدال، سال 86، از بین 23 شرکت کننده، 14 مدال، سال 87 از بین 20 شرکت کننده 12 مدال، سال 88، از بین 20 شرکت کننده 14 مدال، در سال 89، از بین 19 شرکت کننده 11 مدال، در سال 90، از بین 20 شرکت کننده 11 مدال و در سال 91، از بین 19 شرکت کننده 15 مدال کسب نمود.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز