خبرگزاری کار ایران

وقف به جامعه شور و نشاط می‌بخشد

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۴۰

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت:مفهوم و واژه وقف را باید متاثر از نگاه قرآنی بدانیم چرا که وقف به جامعه شور و نشاط می‌بخشد.

ایلنا - همدان: مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه وقف از جنس تربیت است،؛ گفت: هر چه ذهن دانش‌آموزان را متوجه کارهای خیر و نیکوکاری و سخاوتمند کنیم قطعاً می‌توانیم جامعه‌ای مفید و آرمانی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، عباس حسنی محتشم اظهار در خصوص هفته وقف اظهار داشت: در ارتباط وقف همین بس که تمام اشتراکات ما با نیات افراد و خیران در ارتباط با این موضوع است.

وی با بیان اینکه سنخیت و اعتقاد ما این است که وقف از جنس تربیت است، بیان داشت: هر چقدر بتوانیم ذهن دانش‌آموزان را متوجه کارهای خیر و نیکوکاری و سخاوتمندی کنیم قطعا می‌توانیم آن گونه که الگوهای اسلامی ما بیان کردند جامعه‌ای مفید و آرمانی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: با توجه به نگاهی که امروز در نظام آموزش و پرورش ایجاد شده و نگاه انسانیتی که به حوزه‌های مختلف وجود دارد بتوانیم موضوع وقف را در جامعه تعمیم دهیم.

وی بر وجود موضوعات وقف و ایثار و... در محتوای کتب درسی تأکید و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در محتوای کتب درسی و با مصداق‌های تئوری و علمی سعی کرده تا دانش‌آموزان را به این عرصه وارد کند.

حسنی‌محتشم ادامه داد: هر چقدر دانش‌آموزان ما از سنین نونهالی و نوجوانی و جوانی به این عرصه‌ها ورود پیدا کنند قطعاً موفقیت آنها بیشتر خواهد شد.

وی در ارتباط با ورود مباحث قرآنی و پژوهشی به بحث وقف اذعان کرد: در آموزش و پرورش در بحث قرآن اقداماتی انجام شده که با گذشته بسیار متفاوت است و این مسئله خودش را در مدارس برنامه‌های قرآن و کلاس‌های فوق برنامه‌ای نشان داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: مفهوم و واژه وقف را باید متاثر از نگاه قرآنی بدانیم چرا که وقف به جامعه شور و نشاط می‌بخشد.

وی به برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در مدار در ارتباط با این مباحث اشاره و اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری معلمان و مدیران و مربیان مدارس استان بتوانیم پیوند محکمی را در باب آشنایی مردم با این موضوعات داشته باشیم.

حسنی‌محتشم افزود: امروز خانواده‌ها نیز از بحث وقف و نیکوکاری و آشنایی دانش‌آموزان با این مباحث استقبال می‌کنند چرا که فرزندانشان با این حرکت در مسیر‌های خیر قدم برمی‌دارند که ما موفقیت آن‌ها را می‌توانیم هموار کنیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به عاشورا و ابعاد تربیتی آن اذعان کرد: تربیت یک جریان علمی در چارچوب مشخص نیست که باید فرآیندهای مشخص را در آن ببینیم و اگر بتوانیم این مفاهیم را در جامعه اشاعه دهیم این خود یک نوع تربیت است.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز