خبرگزاری کار ایران

همزمان با جشن بزرگ ۱۲ بهمن؛

چهارمین کنگره خانه کارگر استان همدان برگزار شد

کد خبر : ۴۲۵۵۰

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان، در این مراسم با تبریک دهه فجر گفت: توفیقات انقلاب اسلامی بحدی ارزشمند است که می توان به یکی از این توفیقات آن مبنی بر آزادشدن انسان از بند اسارت نام برد.

ایلنا-همدان: چنگیز اصلانی، دیگر توفیقات این انقلاب آزادسازی از تفکرات مادی و رهایی به سوی خداوند سبحان و پناه بردن به معنویات دانست و افزود: شهدا برای این انقلاب سنگ تمام گذاشتند و این همان حرکت به سوی معنویات بود.

به گزارش ایلنا؛ وی با تاکید بر حرکت به سوی خودکفائی با پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای دست یابی به چنین دستاورد بزرگی هزینه هایی را پرداخت نموده ایم تا به چنین مرحله ای برسیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گفت: کارگران برای پیروزی این انقلاب و رسیدن به آرمان های والای امام راحل از خود گذشتند یعنی لحظه به لحظه به فکر پیروزی انقلاب پشت سر امام و ولایت فقیه حرکت کردند.

اصلانی با بیان اینکه در دوران 8 ساله دفاع مقدس کارگران جزو اقشاری بودند که بیشترین تعداد شهدا و جانبازان را تقدیم این انقلاب نمودند، افزود: بیش از 70 درصد جمعیت ایران را کارگران تشکیل می دهند.

وی، هدف از برگزاری این کنگره را رساندن حقانیت کارگر در برابر هزینه های داده شده عنوان نمود و تصریح کرد: متاسفانه کارگران هیچموقع از امنیت شغلی برخوردار نبوده اند.

وی با تاکید براینکه کارگران با کمترین توقع و پایین ترین دستمزدها در راستای اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران کار نموده اند، اظهار داشت: کارگران با تمامی سختی ها ساخته و می سازد تا به دشمن نشان دهیم که همواره پشت سر امام و رهبری هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با انتقاد براینکه متاسفانه در حق کارگران بی انصافی می شود، گفت: کارگران موتور تولید کشور هستند.

حسن صادقی، معاون دبیر کل و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به عنوان میهمان این کنگره گفت: همدان، شهر تاریخی و تاثیرگذار در فرهنگ تشیع است.

وی اساس و اندیشه خانه کارگر را برگرفته از انقلاب اسلامی عنوان و افزود: این دهه فضای کشور را به لحاظ ایجاد یک نظام مستقل و غیروابسته به دنیای استکبار دگرگون نمود.

وی، این انقلاب را انقلاب مقدس و باارزشی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نور و معنویتی بود که از نور کلام امام نشات گرفته بود.

معاون دبیر کل و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: این انقلاب توانست عظمت و جایگاه ایران اسلامی را به عصر ایجاد حکومت شیعه در ایران برگرداند و نقش ایران را به عنوان کشور مستقل احیا کند.

صادقی با تاکید براینکه نگاه ما به این انقلاب بایستی توام با ارزش و توجه به دستاوردهای آن باشد، تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب در بخش های مختلف بین المللی، اقتصادی و اجتماعی کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه دشمن همواره درصدد کوچ نشان دادن دستاوردهای انقلاب است، تصریح کرد: دشمن هیچگاه نمی تواند این تلالو را محو یا کم رنگ نماید.

وی انتقاد آزادانه را از دیگر دستاوردهای این انقلاب از بعد اجتماعی آن عنوان و اظهار داشت: این موضوع یک عزت اجتماعی است که انقلاب آن را به مردم هدیه داده است.

معاون دبیر کل و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به دستاوردهای اقتصادی انقلاب گفت: گرچه در بعد کلان آن پویایی را مشاهده می کنیم ولی در ابعاد خرد مشکلاتی در مسیر مردم و طبقه کارگر که همواره وفادار به انقلاب هستند وجود دارد.

صادقی با اشاره به دستاوردهای کلان اقتصادی انقلاب افزود: کل دستاوردهای 50 ساله پهلوی تنها ساخت 15 سد بود این درحالیست رشد سدسازی با پیروزی انقلاب در خاورمیانه و آسیا کم نظیر بوده است.

وی با اشاره به رتبه خوب کشور در صنایع نظامی تصریح کرد: در حال رقابت در توسعه علم و تکنولوزی هستیم.

وی اظهار داشت: ولی در اقتصاد خرد که همان طبقه ضعیف جای دارند نتوانستیم به گونه ای حرکت کنیم که وابستگی به نفت را کاهش دهیم و یکی از ضربات وارده به اقتصاد خرد از این ناحیه است.

معاون دبیر کل و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: امام راحل تاکید فراوانی براینکه اقتصاد ما باید متکی بر نیروی ایران باشد و اقتصاد وابسته به درد مملکت ما نمی خورد که این تاکیدات سرفصل حرکت اقتصاد در تولید شد.

صادقی با بیان اینکه اقتصادی که در زمان شاه پهلوی 80 درصد وابسته به نفت بود به 40 درصد در دوران دفاع مقدس رسید، اضافه کرد: متاسفانه بعد از جنگ سیر رویکرد اقتصاد نفتی پررنگ شد.

وی با تاکید براینکه هر دولتی که اتکا به منابع زیرزمینی داشته باشد، دچار رفتار غیرمتعارف پاسخگویی می شود، تصریح کرد: یعنی خودش را پاسخگو به مردم می بیند چراکه درآمدش از مشارکت مردمی نیست.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد اقتصاد ترکیه با مشارکت مردمی شکل گرفته است، اظهار داشت: در این نوع اقتصادهای مشارکتی با مردم، مردم از دولت ها بابت ارائه خدمات سوال می کنند.

معاون دبیر کل و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: دولت ها متاسفانه پس از جنگ تلاشی برای فاصله گرفتن از وابستگی به نفت نکردند و این وابستگی شدید مولفه 40 درصد وابستگی به نفت در زمان جنگ را به 70 درصد در حال حاضر رسانده است.

صادقی با تاکید براینکه کارگر در این وابستگی ها عزتی ندارد، اضافه کرد: رهبر انقلاب بارها تاکید بر اقتصاد بدون نفت داشته اند.

وی با بیان اینکه ذوقی و سلیقه ای عمل نمودن دولت شوک های متفاوتی را وارد نموده است، خاطرنشان کرد: با این شوک ها باز رهبر ورود پیدا کردند و اقتصاد مقاومتی را به عنوان نقشه را گذاشتند تا ما را از رانت نفت نجات دهند.

وی با اشاره به عدم کنترل قیمت ها ابراز داشت: دولت ها اگر منویات رهبری را در عرصه اقتصاد توجه می نمودند امروز اقتصاد ایران یک اقتصاد تولید محور و متکی به صنعت تولید بود.

معاون دبیر کل و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: نگرش وابستگی بیش از حد به اقتصاد نفت عامل گسست اقتصاد خرد کشور و عامل عقب ماندگی صنعت است.

صادقی با انتقاد از وزاری سابق وزارت کار و حال وزارت اقتصاد افزود: زمانی یکی از وزاری کار 29 هزار میلیارد تومان را برای ایجاد اشتغال توزیع کرد که با این پول باید 7 میلیون شغل ایجاد میشد ولی نتیجه آن چه شد؟

وی ادامه داد: الان هم وزیراقتصاد اعلام کرده که می خواهد 6 هزار میلیارد تومان در اقتصاد پمپاژ کند و اعلام میکنیم هر پولی که در اقتصاد پمپاژ شود چیزی را تغییر نخواهد داد جز بدهکاری کارفرمایان و هیچ کمکی به حل معضل اشتغال و اقتصاد نخواهد نمود.

وی ابراز داشت: کسانی که به سخنان رهبری توجه ای نمی کنند نگویند ولایت مدار هستیم چراکه اگر عمل می نمودند اقتصاد ایران به این روز نمی افتاد.

صادقی گفت: اگر بخش های تولیدی را ارتقا می دادیم امروز شاهد بیکاری 4 میلیونی در ایران نبودیم.

معاون دبیر کل و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: مدیریت منابع یک علم است و هنر این است که این علم تبدیل به صنعت شود تا رشد اقتصادی را به همراه داشته باشد.

صادقی با تاکید براینکه باید اقتصاد متکی بر تولید را در کشور احیا نمود، افزود: درون اقتصاد مقاومتی، عزت کار و کارگر نهفته است.

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: جشن ایام الله دهه فجر یکی از اعیاد بزرگ ایرانیان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فجر را انفجار نوری ذکر شده است که در نوع خود بی نظیر است، اضافه کرد: با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه ها و برنامه های استکبار جهانی برای تضعیف انقلاب ادامه دارد و با همت خوب مردم تمام توطئه ها تاکنون خنثی شده است.

وی، راز استمرار انقلاب اسلامی را حضور همیشه در صحنه مردم دانست و تصریح کرد: این حضور موجب شده که به عنوان یک ابر قدرت در جهان مطرح شویم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: کفر جهانی تمام فکر و توان خود را متوجه انقلاب و مردم این کشور کرده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز