خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر همدان خبر داد:

مطالبات كارگران قارچ سینا پس از دو سال پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۰۲

سوابق کار ۶۵ کارگر قارچ سینا از ۱۵ تا ۲۴ سال است/ تامین‌‏اجتماعی نیز به دلیل واریز نشدن حق بیمه‌‏‌ها، از بازنشسته شدن کارگران با قانون مشاغل سخت وزیان آور خود داری می‌كند.

 ۶۷ کارگر بیکار شده «قارچ سینا» بعد از گذشت دو سال از ورشکستگی این واحد تولیدی هنوز نتوانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند.

چنگیز اصلانی، دبیر خانه کارگر همدان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در این باره افزود: این کارگران پس از گذشت دو سال از بیکاری به نحوه عملکرد هیئت تسویه حساب با کارگران معترض بوده و معتقدند که فعالیت این هیئت به کندی صورت می‌گیرد که با پیگیری خانه کارگر و انجام جلسات متعدد با حضور نمایندگان کارگران و مدیر تسویه، روند دریافت مطالبات کارگران آغاز شده است.

او با یادآوری اینکه جمعی از کارگران واحد تولیدی قارچ سینا، چندی پیش (هشتم بهمن ماه) با حضور در خانه کارگر همدان خواستار پی گیری پرداخت نشدن بخشی از حقوق و سایر مطالبات خود شده بودند، ادامه داد: تعداد زیادی از این کارگران که شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت زیان آور را دارند، به سبب فواصل بیمه‌ای امکان بازنشستگی ندارند که این مشکل نیز در حال پی گیری است و طی جلسه‌ای که با مدیر کل تامین اجتماعی استان خواهیم داشت امیدواریم این مشکل نیز با مساعدت مسئولان این سازمان مرتفع شود.

این فعال كارگری سوابق کار ۶۵ کارگر قارچ سینا را از ۱۵ تا ۲۴ سال عنوان کرد و افزود: تامین‌‏اجتماعی نیز به دلیل واریز نشدن حق بیمه‌‏‌ها، از بازنشسته شدن کارگران با قانون مشاغل سخت وزیان آور خود داری کرده و این موضوع به مشکل اساسی برای کارگران تبدیل شده است.

اصلانی در این زمینه ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی موظف است علاوه بر سهم کارگر که در گذشته به حساب سازمان واریز شده، کارفرما را نیز مکلف به پرداخت سهم خود در مورد بازنشستگی کارگران کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز