خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان خبر داد:

بخش بانوان بخش ویژه جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس

کد خبر : ۴۷۰۳۴

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه مشارکت اکثر همسران و فرزندان ایثارگران در بازگو نمودن خاطرات جنگ از مهمترین ویژگی های جشنواره خاطره نویسی است، گفت: بخش ویژه جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس سال 92، بخش بانوان خواهد بود.

ایلنا-همدان: جعفر زمردیان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان، صبح امروز (26 بهمن) در اختتامیه سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در باغ موزه همدان گفت: یکی از ویژگی های ماندگار و اثرگذار برگزاری جشنواره های خاطره نویسی دفاع مقدس، مشارکت اکثر همسران و فرزندان ایثارگران در بازگو نمودن خاطرات جنگ است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از خاطرات ارسال شده به دبیرخانه جشنواره توسط فرزندان و همسران رزمندگان انعکاس داده شده است، افزود: یکی از موضوعات مهم در اداره کل بنیاد حفظ آثار، چگونه ارتباط برقرار نمودن رزمنده با خانواده و بازگونمودن خاطرات دفاه مقدس به خانواده های خود بود که این مشکل در این جشنواره حل شده است.

وی با تاکید براینکه نقل قول خاطرات رزمندگان از سوی خانواده ها یک اتفاق بزرگ و مبارکی است، تصریح کرد: این اتفاق بزرگ را می توان یک اتفاق کم نظیر در سطح کشور معرفی نمود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در ادامه گفت: مشارکت خوب سازمان ها در برگزاری این جشنواره از دیگر ویژگی های سومین دوره این جشنواره بود که موسسه خصوصی پیام آزادگان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش های قابل تقدیری را داشتند.

زمردیان با اشاره به راه اندازی دفتر پیام آزادگان در سراسر کشور در آینده نزدیک اضافه کرد: این مرکز در راستای معرفی حوزه مقاومت و سال های اسارت به عموم مردم جامعه اسلامی ایران راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه این نهاد خصوصی مردم نهاد جای متولیانی که باید در این موضوع سهم داشتند و نیامدند را پر نموده اند، تصریح کرد: شهرداری همدان به رسالت فرهنگی خود در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی عمل نموده است.

وی به حمایت 5 مرکز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، شهرداری، صدا و سیما و پیام آزادگان در برگزاری این جشنواره اشاره نمود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، خاطرات برتر دو دوره از جشنواره های خاطره نویسی سال های 89 و 90 استان را به رشته تحریر درآورده و در قالب کتاب دو ابراهیم رونمایی می کند.

زمردیان با اشاره به اینکه برای اولین سال شاهد خاطره نویسی مسئولین استانی بودیم، اضافه کرد: این موضوع نشان از این است که در مسئولیت خود از آموزه های دوران دفاع مقدس به مردم خدمت می کنند.

وی با مطرح نمودن چند تقاضا تصریح کرد: پرداختن به سال های اول جنگ و مانع از مطرح نمودن خاطرات جنگ به صورت تک بعدی، وارد شدن بانوان در خاطره گویی دوران دفاع مقدس و فراهم شدن موقعیتی ایده آل برای نویسندگان سال های دفاع مقدس از جمله این تقاضاهاست.

وی با اشاره به اینکه بخش ویژه در جشنواره سال آینده بخش بانوان خواهد بود، اظهار داشت: همسران شهدا می توانند خاطرات گرانقدر آن دوره را به رشته تحریر دربیاورند.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز