خبرگزاری کار ایران

رییس اوقاف تویسرکان خبر داد:

بازسازی بقعه امامزاده آقارضا در تویسرکان توسط یک خیّر

کد خبر : ۴۹۹۵۷

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان از بازسازی بقعه امامزاده آقاسید رضا بوستان‌دره توسط داوود قلخانباز خیّر تویسرکانی خبر داد و گفت: این خیر تاکنون برای بازسازی این امامزاده بیش از 350 میلیون ریال هزینه کرده است.

ایلنا-همدان: احمدرضا خزایی در تویسرکان، با اشاره به اینکه در شهرستان 42 امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد، اظهار داشت: تویسرکان در استان همدان به لحاظ تعداد امامزاده و بقاع متبرکه رتبه نخست را دارد.

وی با بیان اینکه بازسازی این اماکن مقدس در تویسرکان رشد خوبی با حمایت و کمک خیران دارد، افزود: همیاری افراد خیر و نیکوکار در همه عرصه‌های کشور به عنوان بازوی توانمند همگام با اهداف مسئولان حرکت می‌کنند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان در ادامه با اشاره به بازسازی امامزاده آقا سید رضا در روستای بوستان‌دره با همت خیر نیکوکار داوود قلخانباز، اظهار کرد: آرامگاه این امامزاده در حدود 15 کیلومتری تویسرکان در بخش قلقلرود بر بالای تپه‌ای مرتفع با سنگ، خشت و گنبدی کوتاه بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به اینکه این خیر نیک‌اندیش با هماهنگی با اوقاف تویسرکان تصمیم به آبادانی این امامزاده گرفت، ابراز کرد: این خیر با صرف بیش از 250 میلیون ریال تاکنون کف ‌سازی داخل امامزاده و آجرنمای قسمت بیرونی و ترمیم و سکوبندی‌های لازم در خصوص آرامگاه به اتمام رسانده است.

خزایی از آغاز ساخت و ساز دو چشمه سرویس بهداشتی این امامزاده خبر داد و اذعان داشت: مزار آقا سید رضا از سنگ قبر بی‌بهره بود که توسط این خیر نیکوکار تأمین و بر روی مزار مطهر بنا گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه گنبد آرامگاه مطهر آقا سید رضا در حال ساخت است، متذکر شد: یکی دیگر از برنامه‌های این خیر نیک اندیش تعویض و نصب گنبد جدید برای این امامزاده با صرف هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیون ریال است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان تأکید کرد: آبادانی و ایجاد فضای نشاط‌ آور در محیط زندگی به‌ویژه در بخش‌های جذب توریسم ساز و کاری بنیانی در گردشگری معنوی و دینی محسوب می‌شود.

وی افزود: توسعه امکانات و تجهیزات اولیه در بقاع متبرکه و امامزادگان راهکاری تأثیرگذار در گردشگری مذهبی به شمار می‌رود و مهیا شدن این مهم در این اماکن بهترین بستر بر اشاعه آموزه‌های دینی و ارزش‌های معنوی قلمداد می‌شود.

خزایی با اشاره به ضرورت حمایت و همگرایی همه‌جانبه تمام مردم و مسئولان برای اجرایی شدن این امر،تصریح کرد: تکمیل بازسازی آرامگاه سید آقارضا نیازمند کمک همه شهروندان و اهالی روستای مربوطه است.

لازم به ذکر است امامزاده آقارضا در روستای بوستان دره در 15 کیلومتری تویسرکان قرار دارد و بر اساس مستندات تاریخی ثبت شده نسبت امامزاده سید آقارضا به نوادگان امام علی نقی(ع) می‌رسد.

مردم بر این سید بزرگوار ارادت خاصی دارند مزار ایشان بر بالای تپه‌ای مرتفع از سنگ، خشت و با گنبدی عرقچینی کوتاه قرار دارد.

اصل بنای آرامگاه به اوایل پهلوی نخست در مساحت 16 متر احداث و داخل آن قبری کوچک و بر روی مزار یک ضریح چوبی قرار دارد.

امامزاده آقا سیدرضا با همت داوود قلخانباز در حال آباد شدن است کار این مرد خیر تویسرکانی وحدت کلمه همت و تلاش مردم این دیار را می‌طلبد.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز