خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته معلم استان همدان تشریح شد

کد خبر : ۶۷۸۶۰

عباس حسنی محتشم، مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران گفت: معلم می‌تواند با تولید علم جامعه را از وابستگی نجات دهد.

ایلنا: مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امروزه جامعه فرهنگیان می‌توانند توسعه پایدار را در حوزه‌های مختلف رقم بزنند، تصریح کرد: معلم عنصر مهم در حوزه آموزش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در همدان؛ حسنی محتشم، معلمان را اثرگذار‌ترین قشر جامعه دانست و افزود: کارکرد تربیتی آموزش و پرورش می‌تواند دستگاه حاکمیتی کشور را به نوعی مدیریت کند تا خروجی خوبی را داشته باشیم.

وی با اشاره به گرامی‌داشت هفته معلم اظهار داشت: برای انتخاب معلمان نمونه، هزار ویژگی و شاخص درنظر گرفته شده است و در استان همدان ۴۰۱۲ نفر از معلمان در عرصه رقابت برای کسب رتبه معلمان نمونه به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در این رقابت هر فرهنگی باید حداقل ۱۵۰ امتیاز کسب کند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۵۵ نفر معلم نمونه کشوری، ۴۵ نفر معلم نمونه استانی و ۵۰۸ نفر معلم نمونه شهرستانی انتخاب می‌شوند.

حسنی محتشم به برنامه‌های این هفته در استان اشاره کرد و گفت: غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در نماز جمعه، نمایشگاه آثار هنری معلمان در مجتمع شهید آوینی، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی، ایثارگر، همایش و تجلیل از شخصیت شهید مطهری و تقدی از معلمان بر‌تر و عیادت از بیماران فرهنگی صعب العلاج از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی به رشد کمی ۱۱۰ درصدی شرکت دانش آموزان در المپیادهای علمی ادامه داد: طی سال تحصیلی گذشته ۳ هزار نفر و امسال بالای ۶ هزار نفر از دانش آموزان در المپیادهای علمی شرکت کرده‌اند که ۲۰۰ نفر توانسته‌اند آزمون مرحله اول را پشت سربگذارند.

وی تعداد مراکز استعدادهای درخشان استان را ۱۶ مدرسه اعلام کرد و بیان داشت: استان همدان در هوشمندسازی و نانوتکنولوژی جزو استان‌های بر‌تر کشور است.

حسنی محتشم بر افزایش کمی مدارس غیرانتفاعی و دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای تاکید كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز