خبرگزاری کار ایران

از نوع عملکرد دولت نسبت به اقتصاد راضی نیستیم

کد خبر : ۷۱۳۲۱

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران گفت: رسانه‌ها تمام توان خود را برای بازگو كردن واقعیت‌ها به کار می گیرند و سکوت نباید در بین رسانه‌ها باشد، چراکه سکوت موجب ایجاد مشکلات عدیده می‌شود.

ایلنا: امیر خجسته، با بیان اینکه مهم‌ترین وظایف نمایندگان مجلس قانوگذاری و نظارت است، اضافه کرد: نمایندگان در حوزه‌های بین المللی، ملی، استانی و شهرستانی اثرات قابل توجه‌ای دارند، چراکه نظارت و پیگیری‌ها از سوی نمایندگان موجب رشد هر منطقه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان؛ وی به ایجاد وحدت و همدلی بین مجمع نمایندگان استان اشاره داشت و تصریح کرد: این وحدت موجب شد برای اولین بار بودجه 3 هزار و 500 میلیارد ریال برای استان همدان به تصویب برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از محورهای پیشرفت استان همدان، ایجاد زیرساخت هاست که در این زمینه راه آهن، آزادراه و فرودگاه همدان در اولویت کاری قرار گرفته است.

خجسته به ریل گذاری 38 کیلومتری راه آهن همدان-تهران اشاره کرد و افزود: آزادراه همدان-تهران به بهره برداری رسیده و فاز اول فرودگاه نیز افتتاح شده است.

وی به انتقاد از عدم ساماندهی ورودی‌های شهر همدان تصریح کرد: متاسفانه همدان به پارکینگ خودروها تبدیل شده و مشکل ترافیک به یک معضل تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار مسئولین و نمایندگان باید با عمل همراه باشد، اظهار داشت: باید همگام با شعار، برای توسعه استان به ویژه تقویت صنعت و اشتغالزایی استان گام های محکم‌تری برداشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان کشور ایران را مستقل‌ترین کشور دنیا معرفی کرد، گفت: عزت کشور ایران اسلامی در گرو استقلال و آزادی است، چراکه دشمن درصدد گرفتن این عزت است.

خجسته با بیان اینکه برخی از مدیران در مواجه با تذکرات و سئوالات نمایندگان فقط به عذرخواهی بسنده می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما در مجلس، نماینده مردم هستیم و نمی‌توانیم عذرخواهی مدیر بی‌تدبیر را بپذیریم چون باید به مردم پاسخگو باشیم و از مدیران می‌خواهیم که کارهای خود را به درستی انجام دهند.

وی به تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی و برخی از استانداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی، بنیاد شهید، بانک مرکزی و استانداری مازندران، تهران، لرستان و فارس آغاز شده و هر مدیر و مجموعه‌ای عملکرد خوبی نداشته باشد تحقیق و تفحص را شروع می‌کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: پروژه بیمارستان فرشچیان به 8 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که تلاش کردیم این پول تأمین شود و تا سه ماه آینده و در نهایت تا شهریور ماه این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: فرودگاه همدان ظرف دو ماه آینده پروژه باند بین‌المللی آن به بهره‌برداری می‌رسد تا پروازهای خارجی از این فرودگاه انجام شود.

خجسته با بیان اینکه از وزرا و مدیران می‌خواهیم برای انجام پروژه‌ها زمان‌بندی مشخص کنند، افزود: عامل توسعه‌یافتگی استان‌هایی چون اصفهان در این است که برای اجرای پروژه‌های خود زمان‌بندی مشخص می‌کنند.

وی افزود: اگر زمان‌بندی برای اجرای پروژه‌ها مشخص شود ماجرای احداث پل فرهنگیان تکرار نخواهد شد و باید به مردم امید دهیم و وضعیت کنونی اجرای پروژه‌ها در شأن مردم همدان نیست.

خجسته اضافه کرد: من در انتخابات شوراها با فردی یا گروهی ائتلافی ندارم و لیستی هم نمی‌دهم البته اگر برخی که لیست بدهند، ممانعتی ندارد.

خجسته در پاسخ به پرسشی درباره پروژه‌های پتروشیمی همدان بیان کرد: در طرح پتروشیمی هگمتانه چند نفر شراکت دارند که به 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با تأمین این بودجه ظرف پنج ماه آینده این واحد پتروشیمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه به پروژه تالار قرآن اشاره کرد و ادامه داد: برخی از پروژه‌ها مثل تالار قرآن از قبل آغاز شده و من در مورد این پیگیر نیستم و این تالار در ماه 120 میلیون تومان هزینه نگهداری دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه با بیان اینکه دولت به تنهایی سرمایه‌گذاری کند افزود: برای سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی باید بیشتر فعال شود چون موقعیت همدان برای سرمایه‌گذاری خیلی خوب شده است.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت زمین و مسکن در همدان به خاطر این است که از سراسر کشور برای سرمایه‌گذاری به همدان می‌آیند و حتی همدان را به شمال ترجیح می‌دهند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعمال نظارت‌های مجلس در دستگاه‌ها چگونه است، بیان کرد: ما از نوع عملکرد دولت نسبت به اقتصاد راضی نیستیم و کنترل‌ها کم است.

وی گفت: در اجرای پروژه‌ها کیفیت نباید فدای سرعت اجرای کارها شود و ما باید با وزرا و مدیرانی که کیفیت را فدای سرعت کنند برخورد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز