خبرگزاری کار ایران

معاون بهره برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امورخیریه كشور:

سرمایه گذاری 550 میلیارد تومانی در 110 رقبه كشور

کد خبر : ۸۰۷۵۶

معاون بهره برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امورخیریه كشور از سرمایه گذاری 550 میلیارد تومانی در 110 رقبه كشور خبر داد.

ایلنا-همدان:  عباسعلی جعفری در جلسه ستاد قرارگاه فدک در اداره کل اوقاف استان همدان با اشاره به اینکه 550 میلیارد تومان در 110 رقبه كشور سرمایه گذاری شده است اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم این میزان را درسال جاری به دو برابر افزایش دهیم.

وی با تاكید بر اینكه در همه استانها ظرفیت سرمایه گذاری در رقبات وجود دارد، ادامه داد: تاكنون در شش استان قرارگاه فدك تشكیل شده است.

معاون بهره برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امورخیریه كشور با تاكید بر لزوم حذف بروكراسی اداری برای بررسی پرونده های وقفی در این نهاد، اذعان داشت: سازمان اوقاف و امورخیریه كشور با سلسله برنامه های پنج ساله به دنبال تحقق نیات واقفین است.

جعفری پیش بینی کرد: در سال جاری درآمدهای موقوفات و امامزاده ها 50 درصد به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به رویكرد جدید سازمان اوقاف در سرمایه گذاری در چرخه اقتصادی كشور، گفت: معاونت بهره برداری اقتصادی اوقاف درصدد یافتن راه های افزایش كمی وكیفی هرچه بیشتر درآمد سازمان است.

معاون بهره برداری اقتصادی سازمان اوقاف وامورخیریه كشور بیان داشت: هرمجموعه ای در كشور فعالیت اقتصادی داشته باشد به طبع آن در كل اقتصاد كشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.

جعفری با تاكید براینكه سرمایه گذاری های اقتصادی می تواند باعث حل مشكل اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و كنترل تورم شود، اظهار داشت: سرمایه گذاری اوقاف در بخش مسكن با توجه به كاربری مسكونی اكثریت موقوفات در كشور، می تواند به حل معضل مسكن در جامعه بی انجامد.

معاون بهره برداری اقتصادی سازمان اوقاف وامورخیریه كشور در خصوص تعیین تكلیف اسناد اجاره ای كه زمان آنها منقضی شده است نیز گفت: همکاران ما در استان ها با تلاش و کوشش مضاعف به دنبال به روز رسانی و تجدید اسناد اجاره موقوفات هستند.

جعفری بیان داشت: ادارات استانی نیز مكلف به اولویت بندی موقوفاتی كه نیاز به تجدید سند دارند، شده اند.

معاون بهره برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امورخیریه كشور با اشاره به تازه تاسیس بودن این معاونت با توجه به ایجاد ساختار جدید در سازمان اوقاف گفت: سال جاری از سوی این معاونت به عنوان بهره وری از موقوفات نام گذاری شده است.

جعفری با اشاره همزمانی این شعار و نام گذاری سال جاری به عنوان سال "حماسه سیاسی و اقتصادی" از سوی رهبر معظم انقلاب، عنوان كرد: برنامه ارتقاء بهره وری و شاخصه های آن در سازمان اوقاف و امورخیریه آماده شده و به زودی به همه ادارات استانی ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: استفاده از این برنامه می تواند موجب افزایش 10 درصدی بهره وری در موقوفات كشور شود.

معاون بهره برداری اقتصادی سازمان اوقاف وامورخیریه كشور با اشاره به اینكه 60 درصد از قراردادهای سرمایه گذاری در بخش موقوفات در كشور منعقد شده است، در پایان اظهار داشت: انعقاد این قراردادها می تواند به افزایش دوبرابری درآمدهای سازمان اوقاف وامورخیریه بیانجامد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز