خبرگزاری کار ایران

مجتمع بین المللی و گردشگری جواهرات آسیا در همدان ساخته می شود

استاندار همدان از روند ساخت مجتمع بین المللی و گردشگری جواهرات آسیا بازدید کرد و سخنان مدیر عامل شرکت ساخت این مجتمع را شنید.

بازدید

همدان – ایلنا: استاندار همدان از روند ساخت مجتمع بین المللی جواهرات آسیا بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این مجتمع تجاری- گردشگری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از همدان، در این بازدید که معاون عمرانی استاندار، فرماندار همدان و جمعی از مدیران استان، استاندار را همراهی می‌کردند، مدیرعامل شرکت صنایع و گردشگری پرشین یاقوت به بیان چرایی و چگونگی اقدام برای راه اندازی مجتمع جواهرات در همدان پرداخت.

حمید کاشانی اظهار داشت: در این مجتمع تمامی فعالیت‌های مربوط به جواهرات و سنگ‌های قیمتی یکجا انجام خواهدشد و راه اندازی این مجتمع و طرح مجتمع شهر جواهرات حاصل تجربه و یافته‌های ۳۰ ساله و آوردن آن‌ها به همدان است.

وی با بیان اینکه تکنولوژی استفاده از جواهرات در صنایع مختلف مهم‌ترین تکنولوژی برخی کشورهاست، افزود: پروژه‌ای که مشغول انجام آن هستیم یکی از پروژ ه‌های مهم و استراتژیک محسوب می‌شود و در این مجتمع تکنولوژی الیاف مصنوعی و یاقوت مصنوعی، همچنین تراش‌های الکترونیک را جمع آوری کردیم.

کاشانی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد، همدان از پتانسیل خوبی برای فعالیت در این زمینه برخوردار است، عنوان کرد: گردش بازار جهانی سنگ‌های قیمتی ۲ هزار دلار است در حالی که گردش بازار فرش تنها به ۲ میلیارد دلار می‌رسد.

وی با امید به اینکه این صنعت تا پایان دولت دهم به نتایج مطلوبی در همدان برسد، بیان کرد: این پروژه ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و فاز اول این طرح شامل واحدهای تولیدی تجاری شهر جواهرات و مسجد مجتمع بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار همدان وهمراهان پس از شنیدن توضیحات مدیرعامل شرکت پرشین یاقوت از عملیات ساخت این مجتمع در فاز اول و فازهای بعدی بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز