خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر یزد خبر داد:

معوقات ۲۳ ساله ۴۷ کارگر نساجی درخشان یزد

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۹۸

معوقات این کارگران مربوط به دستمزد، عیدی، پاداش و سایر مطالباتی است که طی چندین سال گذشته توسط کارفرما پرداخت نشده و قانونا باید این مطالبات به حساب کارگران واریز شود.

ایلنا - یزد:  یک فعال کارگری در یزد از پرداخت نشدن معوقات حقوقی ۴۷ کارگر کارخانه نساجی درخشان یزد طی ۲۳ سال گذشته خبر داد.

علی دهقانی، دبیر خانه کارگر یزد با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: ۴۷ کارگر نساجی درخشان یزد علی رغم پی گیری‌های متعدد خود طی ۲۳ سال گذشته از ارگانهای دولتی در خصوص معوقات حقوقی خود كه از سال ۶۸ طلب دارند، هنوز موفق به دریافت نشده‌اند و کسی به آنان پاسخگو نیست.

او افزود: معوقات این کارگران مربوط به دستمزد، عیدی، پاداش و سایر مطالباتی است که طی چندین سال گذشته توسط کارفرما پرداخت نشده و قانونا باید این مطالبات به حساب کارگران واریز شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه کارخانه نساجی درخشان یکی از مطرح‌ترین واحد‌های نساجی در استان بود اظهار داشت: این واحد در طول سالهای گذشته با مشکلات زیادی مواجه بوده که پس از انتقال کارخانه با ماشین الات از مرکز شهریزد به شهرک صنعتی اشک زرد بر مشکلات این واحد تولیدی افزوده شد.

او گفت: کارفرما با به فروش رساندن کارخانه در مرکز شهر و زمین‌های حاشیه‌ای آن قرار بود مطالبات چندین ساله کارگران خود را پرداخت کند که تا هم اکنون این امر محقق نشده است.

دبیر خانه کارگر یزد میزان مطالبات معوقه این ۴۷ کارگر را بیش از ۶ میلیارد و نهصد میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این تعداد کارگر هم اکنون در شرایط سخت مالی به سر برده و در تامین معیشت خانوار خود دچار مشكل‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز