خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

عمده جنگ‌های نسل چهارم در عرصه اطلاعات روی می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۹۹

برآورد تهدیدات و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر استان از مهمترین اهداف تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی به شمار می رود./ شورای پدافند غیرعامل استان به 11 کارگروه تخصصی تقسیم شده که تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان مستلزم معرفی اعضای این کارگروه‌ها و تشکیل آنها در سریع‌ترین زمان است.

ایلنا- تبریز: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: عمده جنگ‌های نسل چهارم در عرصه فناوری و اطلاعات روی می‌دهد که در این جنگ‌ها بر تقویت بحران‌ها و شکستن اراده ملت‌ها تاکید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا مصطفی اروجی که در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان،سخن می گفت افزود: در عصر حاضر حتی اقدامات سخت و حمله‌های نظامی هم در راستای جنگ نرم و شکستن اراده ملت‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت پدافند غیرعامل، اظهار داشت: در همین راستا مسئولان تلاش کرده‌اند این موضوع را در سطح وسیعی در کشور توسعه دهند.

اروجی در خصوص تفاوت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نیز گفت: مدیریت بحران با موضوعاتی درگیر است که دست‌ساز انسان نیست و انسان نقشی در وقوع آنها ندارد؛ اما پدافند غیرعامل در واقع احصای تهدیدها و نقاط آسیب‌پذیر و پیش‌بینی اقدامات لازم برای مواجهه با تهدیدات دشمن است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، برآورد تهدیدات و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر استان را از اهداف تشکیل این شورا اعلام کرد و افزود: جلوگیری از صدمه به سرمایه‌های ملی، ارتقای آستانه تحمل مردم و اداره استان در شرایط بحران به شکل خود اتکا از دیگر اهداف تشکیل شورای پدافند غیرعامل است.

وی خاطرنشان کرد: شورای پدافند غیرعامل استان به 11 کارگروه تخصصی تقسیم شده که تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان مستلزم معرفی اعضای این کارگروه‌ها و تشکیل آنها در سریع‌ترین زمان است.

اروجی با بیان این که جنگ در زمان فعلی در فضای فناوری اطلاعات انجام می‌شود، تاکید کرد: در این راستا ایجاد یک مرکز سایبری و همچنین مرکزی برای جلوگیری از حملات بیولوژیکی برای مقابله با تهدیدات ضروری است.

گفتنی است شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تشکیل شده و شامل 11 کارگروه تخصصی است. این شورا پیش از این زیر نظر اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری فعالیت می‌کرد که با ایجاد دفتر پدافند غیرعامل در استانداری، با ترکیب جدید فعالیت خود را از سر گرفته است. كاهش آسیب‌های احتمالی در برابر تهدیدات و نهادینه‌سازی آن در سطح شهرها جهت افزایش ایمنی و پایداری از عمده‌ترین اهداف راه‌اندازی ادارات کل پدافند غیرعامل در استانداری‌های کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز