خبرگزاری کار ایران

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

توسعه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۱۷

تاکنون 23 مورد صندوق اعتبارات خردزنان، در سطح استان راه اندازی شده است که نزدیک به یک هزار نفر از زنان روستایی در آن عضویت دارند.

ایلنا: مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت زنان روستایی از طریق عضویت در صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی به فعالیت‌های درآمدزایی واشتغال زایی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با شروع فصل بهارکه فرصت مناسبی برای پرداختن به فعالیتهای کشاورزی محسوب می‌شود عضویت در این صندوق‌ها توسعه می‌یابد اظهار داشت: تاکنون ۲۳ مورد صندوق اعتبارات خردزنان، در سطح استان راه اندازی شده است که نزدیک به یک هزار نفر از زنان روستایی در آن عضویت دارند.

وی کرد: این صندوق‌ها با هدف توانمندسازی زنان روستایی برای پرداختن به مشاغل کوچک ودرآمدزا ازطریق حمایت‌های اولیه سازمان جهادکشاورزی استان وبا تجمیع پس اندازهای کوچک زنان روستایی و مشارکت آنان تشکیل شده است.

وی به مهم‌ترین فعالیت زنان روستایی در شهرستان خداآفرین در این خصوص در زمینه پرورش کرم ابریشم اشاره کرد و گفت: از جمله صندوق‌های اعتبارات موفق درسطح استان، می‌توان به صندوق خرد زنان روستای آلاجوجه واقع در منطقه خدافرین اشاره کرد که از سال ۸۴ شروع به فعالیت نموده و با عضویت ۴۰ نفر از زنان روستایی، توانسته است زمینه اشتغال تعدادی از زنان روستایی منطقه را فراهم نماید.

رخ افروز افزود: زنان روستایی و عشایری منطقه از طریق اخذ وام‌های کوچک وکم بهره از این صندوق توانسته‌اند علاوه بر افزایش موجودی و سرمایه از ۲میلیون تومان به ۲۳ میلیون تومان، به فعالیت‌هایی نظیر پرورش کرم ابریشم، پرورش طیور و بوقلمون، قالیبافی، خرید دام سبک بپردازند.

وی با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم از جمله فعالیت‌های زنان منطقه است که با توجه به سرمایه گذاری اندک، درکنار خانه داری و رسیدگی به فرزندان و امورمنزل، صورت می‌گیرد تصریح کرد: منطقه خدافرین بلحاظ وجود رطوبت، حرارت مناسب و درخت توت که منبع خوبی برای تغذیه کرم است، محل مناسبی برای پرورش کرم ابریشم به شمار می‌رود.

رخ افروز با بیان اینکه مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان از طریق مراکزجهادکشاورزی شهرستان‌ها، با برگزاری دوره‌های آموزشی، ترویجی و مهارتی، از جمله دوره‌های حسابداری، مشارکت و کارگروهی، مدیریت منزل، بهره وری و دوره‌های تخصصی در زیر بخش کشاورزی، به بهبود رونداجرای صندوق‌های اعتبارات خرد زنان، سرعت و تحرک بیشتری بخشیده است کرد: تقاضا برای تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان در روستاهای همجوار منطقه خدافرین از جمله روستاهای ابراهیم سمیع، باقراوغلو، لاریجان و در مناطق دیگر استان همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: متقاضیان برای تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان در مناطق روستایی، می‌توانند با مراجعه به مراکزجهادکشاورزی شهرستان‌ها، با راهنمایی اداره ترویج نسبت به راه اندازی آن اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز