خبرگزاری کار ایران

در استان آذربایجان شرقی انجام شد؛

فرآوری و بسته‌بندی ۲میلیون و۸۵۰ هزارتن محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۸۵

آذربایجان شرقی از برنامه پنجم توسعه در فرآوری محصولات دامی و کشاورزی پیشی گرفت/ توسعه صنایع بسته‌بندی در احیاء و حفظ حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نقش اساسی دارد.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از فرآوری و بسته بندی ۲میلیون و۸۵۰ هزارتن محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود محمدیان درحاشیه افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع کشاورزی، با بیان اینکه هم اینک ۳۷۰ واحد فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی مشغول فعالیت می‌باشد گفت: هم اکنون میزان فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن سال گذشته به ۲ میلیون و۱۰۰ هزار تن افزایش یافته که با احتساب فرآوری۷۵۰ هزار تنی گندم این رقم در مجموع به۲میلیون و۸۵۰ هزارتن بالغ می‌شود که می‌توان گفت هم اکنون نزدیک به۶۰ درصد محصولات تولیدی در استان یکبار فرآوری می‌شوند.

وی بسته بندی مناسب و مطلوب کالا و نیز فرآوری محصولات کشاورزی را از دلایل افزایش صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی دانست و افزود: در سال گذشته ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای پرداخت به بهره برداران در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی تصویب شده بود که از این مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

محمدیان با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی درفرآوری محصولات دامی و کشاورزی از نظر تولید کمی از برنامه پنجم توسعه پیش افتاده است افزود: در برنامه پنجم توسعه، اولویت کاری وزارت جهادکشاورزی در بخش صنایع کشاورزی به مناطق کمتر توسعه یافته متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنایع فرآوری به بخش خصوصی تعلق دارد از اهتمام سازمان جهت بازسازی و نوسازی واحد‌های فرسوده خبر داده وگفت: در برنامه پنجم توسعه بازسازی و نوسازی واحدهای فرآوری پیش بینی شده است.

محمدیان با بیان اینکه شاهد رشد و شکوفایی صنایع فرآوری در حوزه سبزیجات، می‌وجات و نخیلات در آذربایجان شرقی هستیم ادامه داد: توسعه صنایع بسته بندی در احیاء و حفظ حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نقش اساسی دارد لذا تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک به مقام نخست منطقه در صنایع تبدیلی وتکمیلی دست پیدا نماییم.

وی بابیان اینکه از۳۷۰ واحد فعال درعرصه فرآوری و صنایع تبدیلی استان، ۶۷ واحد به بخش لبنی و ۴۷ واحد به خوراک دام اختصاص دارد افزود: از این تعداد۲۰ واحد تولید رب، ۳۲ واحد سبزه پاک کنی، ۵۷ واحد سردخانه وبقیه را واحدهای عرقیجات سنتی، بسته بندی عسل، صنایع فرآوری تخم مرغ، ترشیجات، سورت روده وبسته بندی گوشت تشکیل داده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه براساس برنامه پنجم توسعه، کلیه محصولات تولیدی بایستی یک مرحله از صنایع تبدیلی و تکمیلی را طی نمایند ادامه داد: در ماده۱۴۴ برنامه پنجم توسعه آمده است به منظور حمایت از بخش کشاورزی، پایداری تولید وتوسعه صادرات ورقابت‌پذیری وکاهش قیمت تمام‌شده وزارتخانه‌های صنایع ومعادن، جهاد کشاورزی، بازرگانی و مسکن و شهرسازی با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی هماهنگ براساس تفاهم‌نامه‌ای که به تأیید معاونت می‌رسد، نسبت به حمایت هدفمند از استقرار و گسترش صنایع تبدیلی، تکمیلی و نگهداری محصولات‌اساسی کشاورزی توسط بخش غیردولتی در قطبهای تولیدی اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز