خبرگزاری کار ایران

در کمیته حمل و نقل اتاق اصفهان مطرح شد؛

قطب تولید و حمل و نقل کشور یک شرکت بین‌المللی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۴۱

مهم‌ترین چالش پیش روی شرکت‌های حمل و نقل، مشکلات بانکی در انتقال پول است که باعث شده کالا برای انتقال وجود داشته باشد ولی نتوانیم بهای آن را دریافت کنیم.

ایلنا: عضو کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی اصفهان، این استان را به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور و وجود مراکز بزرگ تولید صنعتی و کشاورزی دارای جایگاه ویژه‌ای برای حمل و نقل داخلی و بین المللی دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر کالا برای انتقال وجود دارد ولی نمی‌توان بهای آن دریافت کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مظفر محمدیان در نخستین جلسه کمیته حمل و نقل اتاق اصفهان زیر نظر کمیسیون تجارت و ارتباطات، تشکیل شرکت‌های حمل و نقل بین المللی را ضروری اعلام کرد و افزود: مهم‌ترین چالش پیش روی شرکت‌های حمل و نقل، مشکلات بانکی در انتقال پول است که باعث شده کالا برای انتقال وجود داشته باشد ولی نتوانیم بهای آن را دریافت کنیم.

وی با انتقاد از رویکرد شرکت کشتیرانی در افزایش قیمت حمل و نقل کالا گفت: کرایه حمل از بندر شانگهای تا جبل علی امارات متحده برای هر کانتینر ۷۰۰ دلار است اما شرکت کشتیرانی ایران کرایه حمل از بندر شانگهای تا بندر عباس را ۲۵۰۰ دلار دریافت می‌کند.

عضو کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی اصفهان این گونه قیمت گذاری را اجحاف بر تجارت ایران عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل اینکه دیگر خطوط کشیرانی به ایران باری را حمل نمی‌کنند این شرکت اقدام به بالا بردن قیمت‌ها کرده است.

وی درباره موانع تشکیل شرکت حمل و نقل بین المللی در استان اصفهان گفت: پس از رایزنی‌های بسیاری از سوی چندین شرکت حمل و نقل مکانی در حومه شهرستان نطنز انتخاب و به تایید استانداری رسید، اما سازمان مسکن و راه‌سازی استان با وجود مجوز سازمان جهاد کشاورزی اقدام به صدور مجوز نکرده است. همچنین شورای سرمایه‌گذاری استان مجوز تشکیل این ترمینال شرکت‌های حمل و نقل بین المللی را صادر کرده است، ولی یک سازمان مجوز لازم را صادر نمی‌کند.

«مهدی حاج کاظمیان» عضو دیگر کمیته نیز در این جلسه گفت: استان اصفهان با توجه تولیدات کشاورزی گلخانه‌ای نیازمند خطوط حمل و نقل یخچال دار است، این خطوط می‌تواند علاوه بر تامین نیاز استان در حمل محصولات کشاورزی به سایر استان‌ها نیز خدمات ارایه کند.

همچنین به گفته وی وجود شرکت‌های خدمات صادراتی در زنجیره صادرات در کنار شرکت‌های حمل و نقل می‌تواند به افزایش صادرات استان کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز