خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

فقاهت و شجاعت دو ویژگی بارز آیت الله ملک حسینی بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۲

آیت الله ملک حسینی تعصب ویژه ای نسبت به مردم استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس به ویژه عشایر غیرتمند داشتند و اگر برای یکی از این مردم مشکلی پیش می آمد شجاعانه پیگیر رقع مشکل شان بودند.

ایلنا - یاسوج: عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری آیت الله ملک حسینی را بدون اغرق شجاع ترین روحانی دانست.

به گزارش ایلنا از محل برگزاری آئین تشییع نماینده فقید مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری،  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: حضرت آیت الله ملک حسینی دو ویژگی اساسی داشت که این دو ویژگی سبب متمایز كردن ایشان با سایر افراد شده بود.

وی فقاهت و شجاعت را دو ویژگی بارز نماینده فقید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان كرد و اظهارداشت: آیت الله ملک حسینی همراه با تحصیل علم، شجاعانه در نهضت امام راحل مبارزه می كرد.

عضو جامعه مدرسین افزود: آیت الله ملک حسینی تعصب ویژه ای نسبت به مردم استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس به ویژه عشایر غیرتمند داشتند و اگر برای یکی از این مردم مشکلی پیش می آمد شجاعانه پیگیر رقع مشکل شان بودند.

حسینی بوشهری با تاكید بر اینکه آیت الله ملک حسینی  اگر چه شاگردان زیادی را در مدرسه خان شیراز تربیت كرد از نظر علمی ناشناخته ماند، یادآورشد: شخصیت آیت الله شخصیتی کم نظیر بود و همواره در کنار امام راحل و رهبری قرار داشت.

وی در ادامه به تشریح ویژگی های حجت الاسلام سید شرف الدین ملک حسینی فرزند ارشد آیت اله ملک حسینی پرداخت و خاطرنشان کرد: خلف صالح، برادر رشید و استاد توانمند حوزه علمیه قم حضرت حجت الاسلام سید شرف الدین ملک حسینی به عنوان چشم و چراغ شما مردم هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: حجت الاسلام و المسلمین ملک حسینی دارای ویژگی های بارز پدری هستند و از شما مردم می خواهم قدردان این عالم و شخصیت بزرگوار باشید.

فرزند ارشد حضرت آیت الله ملک حسینی نیز در این آئین ضمن تبریک عید غدیر، اظهار داشت: عیدی را به شما تبریک می گویم که پدرم در ولایتش می سوخت.

حجت الاسلام و المسلمین سید شرف الدین ملک حسینی گفت: چگونه پاسخگوی این همه محبت و لطف مردم باشم و اکنون نمی دانم من باید به شما تسلیت بگویم یا شما به من تسلیت بگویید.

وی با تاکید بر تقدیر و تشکر از حضور مردم، علما، مراجع تقلید و مسئولان لشکری و کشوری از زمان عیادت تا زمان وداع با پیکر حضرت آیت اله ملک حسینی، بیان داشت: پیام رهبری انقلاب سبب تسلی و تسکین بیت آیت الله شد.

فرزند ارشد حضرت آیت الله ملک حسینی افزود: تا حضرت آیت الله حسینی امام جمعه ما هستند قلب ما آرام است.

وی با تشریح ویژگی های حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: ایشان ثمره والد ما  و شاگردی فاضل، متدین و عزیز همه ما بوده است که چشم و چراغ استان هستند.

گفتنی است پیکر مطهر حضرت آیت الله ملک حسینی برای خاکسپاری در جوار امامزاده شاه قاسم (ع) روستای گوشه یاسوج انتقال داده شد در حالی كه ازدحام جمعیت انتقال پیکر تا آمبولانس حامل را با کندی مواجه كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز