خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر علوم؛

نخستین همایش وقف با تاکید برآموزش عالی در دانشگاه کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۰۷

نخستین همایش ملی وقف با تاکید برآموزش عالی ایران با حضور معاون پارلمانی وحقوقی وزارت علوم تحقیقات وفناوری،اندیشمندان، محققان و خیران سراسر کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد.

ایلنا – کاشان: نخستین همایش ملی وقف با تاکید برآموزش عالی ایران با حضور معاون پارلمانی و حقوقی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و جمعی از اندیشمندان، محققان و خیران سراسر کشور صبح سه شنبه یکم اسفندماه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در این مراسم، دبیر برگزاری همایش ملی وقف با تاکید برآموزش عالی ایران ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و ارائه گزارشی نسبت به نقش واقفین آموزش عالی در شهرستان کاشان، تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش را ۲۱۰ عنوان مقاله ذکر کرد و گفت: این تعداد مقاله در پنج کمیته علمی و تخصصی مورد بررسی و داوری قرار گرفت و تعداد ۷۲ عنوان مقاله برای چاپ و ارائه پذیرفته شده است.

«محسن نیازی» با اشاره به اینکه ۱۲ مورد از مقالات پذیرفته شده می‌توانند دراین همایش سخنرانی کنند گفت: این همایش با هدف وقف در اسلام و ایران، شناسایی مبانی علمی وقف و مسایل آن، ترویج فرهنگ وقف و تجلیل از خیرین آموزش عالی، تعمیق و گسترش سنت وقف در آموزش عالی، تبیین ابعاد فقهی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی وقف و چالش‌های فرهنگی و حقوقی وقف در ایران برگزار می‌شود.

نیازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های این همایش ذکر کرد و افزود: در حاشیه این همایش، نمایشگاه وقف نیز باهمکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان نیز نقش واقفین در توسعه و گسترش فضاهای آموزش عالی بسیار مثبت ارزیابی کرد. و گفت: همانطور که خیرین دانشگاه ساز کاشان نقش مهمی در توسعه علوم فناوری این شهرستان دارند حضور واقفین نیزدر عرصه آموزش عالی یک ضرورت می‌باشد.

ساداتی‌نژاد معاون وزارت علوم نیزضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان همایش وقف در دانشگاه کاشان گفت: قطعا اقتدار آفرینی و ایجاد رفاه اجتماعی با حضور واقفین در جامعه عملیاتی خواهد شد.

دراین همایش یک روزه پس از بحث وتبادل نظر اساتید دانشگاه‌ها پیرامون موضوعات اجتماعی، فرهنگی، وروان‌شناسی وقف به ابعاد فقهی و حقوقی وقف پرداخته شد.

شایان ذکراست که اولین همایش وقف با تاکید برآموزش عالی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سازمان اوقاف و امورخیریه و دانشگاه کاشان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز