خبرگزاری کار ایران

در نوزدهمین دوره جشنواره؛

تئاتر کودک از تئاتر نوجوان تفکیک شد

کد خبر : ۱۰۷۵۰

مدیر اجرایی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: این جشنواره نگاهی عمیق و متعالی به تئاتر کودک و نوجوان دارد.

ایلنا - همدان: مدیر اجرایی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: این جشنواره نگاهی عمیق و متعالی به تئاتر کودک و نوجوان دارد.

به گزارش ایلنا؛ خسرو بیات با بیان اینکه این دوره از جشنواره رویکردی نو و تحولاتی دلپذیر را تجربه می کند، افزود: تفکیک تئاتر کودک از تئاتر نوجوان در نوزدهمین دوره جشنواره، با استناد به روایات و تاکیدات دینی ما مسلمانان مبنی بر ضرورت توجه به دوره حساس نوجوانی و جوانی، گام بزرگی است که می تواند اثرات مثبت خود را در آینده تئاتر نوجوان و در آتیه آینده سازان این مرز و بوم و جامعه اسلامی ایران به خوبی نمایان کند.

بیات ابراز امیدواری کرد: این جشنواره بتواند در عرصه بین المللی بیش از پیش اثرگذار باشد خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این اهداف باید به محتوای تئاتر نوجوان اهمیت داده شود و مفاهیم نمایشنامه ها و نمایش ها بر اساس مقتضیات و تغییرات زمان امروز و بر اساس بایدها، ارزش ها و آموزه های دینی به آنها القا شود و از تحمیل این مفاهیم با ابزار گذشته به شدت اجتناب شود زیرا اگر ما نتوانیم اذهان کودکان و نوجوانانمان را با مفاهیم بلند و عمیق انسانی و دینی آشنا کنیم، دیگران در این عرصه پیشتاز می شوند.

وی اظهار کرد: نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان محملی برای انتقال تجربیات هنرمندان پیشکسوت و جوان تئاتر کودک و نوجوان و زمانی برای شادی و نشاط توام با آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم خواهد بود.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تا 22 مهر ماه در همدان در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز