خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد:

اجلاس غیر متعد‌ها فرصتی در راستای شکست تحریم‌ها است

اجلاس جنبش غیرمتعهد‌ها فرصتی برای نهادینه کردن آرمان‌های رهبری است/در راستای اقتدار باید در هر حوزه‌ای حضور داشته باشیم/وابستگی به بیگانگان دولت را از درون ضعیف می‌کند/ مجلس شورای اسلامی ایران نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری اجلاس غیر متعد‌ها در ایران فرصتی برای شکست خط تحریم و انزوای دروغین ایران و آشکار شدن دروغ بزرگ دشمنان بشریت و جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام سیدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران باتبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت دولت باید از فرصت‌های بوجود آمده تمام استفاده را ببرد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از وحدت و همدلی در سال پایانی بهره‌مند شود.

وی درادامه به برگزاری اجلاس عدم تعهد‌ها در تهران اشاره کرد و افزود: در هر نظام سیاسی برای اینکه بتوانیم به اقتدار و توانایی دست یابیم نیازمند حضور در همه عرصه ها و حوزه‌ها داریم. 

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: اقتدار سیاسی مهم‌ترین مقوله افزایش کارایی دولت است لذا باید دولت در وهله اول اقتدارسیاسی خود را بدست آورد تا بتواند در عرصه‌های بین المللی حضور فعال داشته باشد. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه امروزه عموم نظام‌های سیاسی جهان از پشتوانه‌های اقتدار اعتقادی و فکری برخوردار نیستند. 

ابوترابی فرد با بیان اینکه ایران اسلامی نظام سیاسی خود را از زمان انقلاب تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در زمان طاغوت بطور کامل وابسته به قدرت‌های آمریکا و بیگانه بوده است ولی با پیروزی در انقلاب با تکیه بر قدرت نیروی داخلی خود را از وابستگی به غرب نجات بخشید. 
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وابستگی به قدرت‌های بیگانه باعث خواهد شد تا دولت‌ها از درون نتوانند در قبال اراده ملت‌ها مقاومت کنند و همانطور که مبارک رئیس جمهور مصر نتوانست حتی با سفر اوباما در مقابل ملت خود به پیروزی برسد. 
 
ابوترابی فرد اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرتمند‌ترین نظام‌های سیاسی در معادلات جهانی است. 
وی اظهار داشت: هم اکنون بدون حضور جمهوری اسلامی ایران نمی‌توان برای منطقه و دنیای اسلام نقشه‌ای را طراحی و اجرا کرد. 
 
ابوترابی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون نماد ایستادگی، مقاومت و رویارویی با منافع استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و ر‍ژیم صهیونیستی است. 
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به برگزاری شانزدهمین اجلاس بین المللی سران کشورهای عضو غیرمتعهد‌ها در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در اوج تلاش مذبوحانه آمریکا و دیگر کشورهای غربی حدود ۱۲۰ کشور غیر متعهد که بیش از ۶۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند دعوت ایران را برای شرکت در این اجلاس اجابت کرده‌اند. 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود حضور اقوام و طابفه‌های مختلف در کشور از بالا‌ترین سطح همبستگی ملی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان منتخب ملت از اقصی نقاط کشور نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

 وی به آغاز مدیریت سه ساله جمهوری اسلامی ایران در جنبش غیر متعهد‌ها اشاره کرد و گفت: ریاست جمهوری اسلامی ایران بر اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد‌ها مقارن با بیداری اسلامی و رویارویی ملل مسلمان با استکبار جهانی شده است. 
 
ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: بطور یقین جمهوری اسلامی ایران به عنوان ریاست این تشکل بزرگ بین المللی از تمامی توان خویش برای رویارویی با استکبار و پاسداری از صلح جهانی و از بین بردن شکاف بین کشورهای شمال و جنوب بهره خواهد گرفت. 
 
وی اظهار داشت: برگزاری اجلاس غیر متعد‌ها در ایرن فرصتی برای شکست خط تحریم و انزوای دروغین ایران و آشکار شدن دروغ بزرگ دشمنان بشریت و جهان اسلام است. 
 
ابوترابی فرد تصریح کرد: این نشست فرصتی برای پدید آمدن زمینه‌ای برای آشنایی با واقعیت‌ها، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است. 
 
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیای کنونی عمر یکجانبه نگری پایان یافته است، اظهار داشت: هم اکنون ملت‌های جهان در سایه مقاومت و ایستادگی عزت بخش ملت ایران به این حقیقت دست یافته‌اند که می‌توان هشت سال روبروی قدرت‌های جهان ایستاد و پیروز شد و می‌توان با بیش از سه دهه تحریم‌های غرب زیرساخت‌های اقتصادی کشور را ترمیم کرد. 
 
ابوترابی فرد گفت: ملت‌های جهان آموخته‌اند که می‌توان در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و متحدانش ایستاد و از منافع کشور برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای حمایت کرد. 
 
نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت خویش برای ایجاد جبهه‌ای قدرتمند برای رویارویی با جبهه استکبار بهره خواهد گرفت و از صلح جهانی، ادیان الهی و حقوق بشر دفاع خواهد کرد. 
 
وی در پایان با اشاره بر اینکه باید مسوولان ارشد نظام از این فرصت استثنایی حداکثر بهره را ببرند، متذکر شد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد‌ها بدون تردید راه و مسیر عزت آفرین ۱۲۰ کشور را فراروی آنان ترسیم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز